Verksamhetscontroller

Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlstad
2017-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetscontroller" (publicerad 2020-10-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.




Publiceringsdatum
2017-05-17

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller på biståndskontoret bidrar du till utvecklingen av verksamhetens processer och tjänster genom löpande uppföljningar och analyser. Du ansvarar tillsammans med två kollegor för att samordna, strukturera och följa upp verksamhetens mål, kvalitet och ekonomi. Till din hjälp finns olika verktyg, system och metoder för att analysera verksamheten och ta fram underlag till förbättringsarbete och ökad måluppfyllelse.

Som verksamhetscontroller kommer du också att arbeta nära och samverka med övriga medarbetare i staben och där vara en resurs vid upphandlingar, avtal och avtalsuppföljningar samt internkontroll.



Kvalifikationer
För uppdraget som verksamhetscontroller krävs att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi söker dig med erfarenhet från liknande arbete och/eller yrkeserfarenhet inom äldreomsorg, social verksamhet eller annan likvärdig verksamhet. Du har goda datakunskaper i beslutstödssystem, verksamhetsstyrningssystem, Excel mm. Har du kunskaper om Lagen om offentlig upphandling och erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingsfrågor är det en merit.

Du är duktig på att samarbeta med andra och trivs med att ha ett arbete med många kontaktytor. Du har god kommunikativ förmåga och kan på ett effektivt sätt föra fram budskap för avsedd effekt i olika sammanhang. Vidare arbetar du strukturerat och planerar och organiserar arbetet inom området på ett effektivt sätt.
Då du kommer att arbeta med kvalitetsfrågor krävs det att du är kvalitetsmedveten och är noggrann och väl medveten om betydelsen av detta, samt att du har ett analytiskt förhållningssätt och kan ta dig an, analysera och bryta ner komplexa frågor.

Vi ser gärna att du har B-körkort.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: A685173
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Lind 054-540 54 52

Företag
Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
3506003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: