Verksamhetscontroller

Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
2016-08-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetscontroller" (publicerad 2016-08-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Trafik- och fastighetskontoret ansvarar för att tillhandahålla och förvalta kommunens fastigheter och byggnader samt för underhåll av gator och grönområden. På kontoret arbetar ca 50 personer och sitter i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset i Sollentuna centrum.

Publiceringsdatum
2016-08-02

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller på trafik- och fastighetskontoret ansvarar du för att ta fram beslutsunderlag till förvaltningsledningen och till den politiska nämnden. Du genomför självständigt kvalificerat utredningsarbete samt handlägger motioner och remisser. Dina arbetsuppgifter spänner över kontorets hela ansvarsområde och innefattar att på förvaltningsledningens uppdrag upprätta rapporter och sammanställningar med tyngdpunkt på verksamhetsplanering och uppföljning. Som verksamhetscontroller förväntas du också att utveckla och effektivisera för ansvarsområdet relaterade interna rutiner såsom ärendehantering och resultatuppföljning.

Befattningskrav

Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Meriterande är kunskaper inom juridik och statistik.

Dina personliga egenskaper
Som person är du analytisk och kommunikativ med mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du är strukturerad, självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Du har också förmåga att arbeta parallellt med mångskiftande uppgifter och kan genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar även vid hög arbetsbelastning. Tjänsten kräver god IT-vana.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss erbjudanden från företag om tjänster för annonsering eller rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid tills vidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Manfred Holmelin +46 08-579 228 12

Företag
Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret

Adress
Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2974938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Trafik- & fastighetskontoret: