Verksamhetschefsassistent till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna
Region Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Gillar du ordning och reda, att ligga steget före och vara spindeln i nätet? Då är du rätt person för vår tjänst som verksamhetschefassistent!
Du erbjuds
ett dynamiskt och utvecklande arbete med möjlighet till personlig utveckling
nära samarbete med inspirerande kollegor och andra yrkeskategorier
individuell kompetensutveckling och flexibel arbetstid
en positiv och stöttande arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus
karolinskas förmåner med bl a friskvårdsbidrag och personalgym.
Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.
Publiceringsdatum2024-06-04Om tjänstenHos oss på Verksamhetsområde (VO) Vårdadministration, som samlar sjukhusets alla vårdadministrativa resurser under Stab Produktion, har du chansen att göra verklig skillnad. Vi söker en driven och engagerad verksamhetschefsassistent som kommer att stödja våra verksamhetschefer inom medicinska enheten och omvårdnadsområdet Högspecialiserad barnmedicin 2 (ME/OO2), Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna.
ME/OO2 bedriver vård inom barnallergi- och lungmedicin, barnkardiologi, cystisk fibros, endokrina- och metabola sjukdomar. Öppenvårdsverksamhet finns både i Solna och Huddinge och en slutenvårdsavdelning ligger i Solna. Till enheten hör också Specialistmottagningen för barn och unga i Liljeholmen.
Att arbeta som chefsassistent innebär att vara administrativ motor och stödja cheferna. Du förväntas vara insatt i vad som pågår i de olika verksamheterna samt vara delaktig och bidra till att skapa nya former för hur vård bedrivs. Stora vinster kan göras genom effektivare och mer ändamålsenliga administrativa lösningar i vården. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att hjälpa verksamheten att utveckla stödfunktionen och ge administrativt stöd till chefen och dess ledningsgrupp, söka och samla in data, sammanställa rapporter och ständigt förbättra administrativa rutiner.
Dina ansvarsområden inkluderar även kalenderbokningar, skriva protokoll, administrera patientsäkerhetsärenden och klagomål, personalrapportering och fakturahantering. Du kommer du att vara webbredaktör, dokumenthanteringsadministratör och IT-beställare för ME/OO2.
Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag, och vi ser helst att du arbetar på plats för att vara tillgänglig då cheferna ofta inte är på plats.
Vi söker dig som
har en förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter, både dina egna och andras
är kommunikativ både i tal och skrift, och brinner för att underlätta administrativa flöden
tar initiativ och tycker om att ha koll på läget
är professionell och bidrar till en positiv arbetsmiljö där våra gemensamma värderingar, ansvar, medmänsklighet och helhetssyn, genomsyrar allt du gör
KvalifikationerKvalifikationerGymnasium- och/eller yrkeshögskoleutbildning
Erfarenhet av hälso- och sjukvård
Goda IT-kunskaper
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
Meriterande:
Utbildning som medicinsk sekreterare.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Erfarenhet av Heroma och webbutveckling.
Om rekryteringsprocessen
Urval kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska
https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.
Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.
Läs gärna mer om oss på
https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/3553".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Karolinska Universitetssjukhuset, N74 Stab Produktion
Kontakt Elin Lyth
08-12371439 Jobbnummer 8728301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.