Verksamhetschef till vår butik i Häggvik

Fören Erikshjälpen Second Handbutiker / Sjukvårdschefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker i Sollentuna, Huddinge, Uppsala, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Erikshjälpen söker nu en verksamhetschef till vår butik i Häggvik. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att leda arbetet i butiken är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen.
Beskrivning
Som verksamhetschef är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Din uppgift är att tillsammans med butikens medarbetare, ta emot skänkta varor, bereda dessa och sälja dessa från butiken. Du har personal- och arbetsmiljöansvar där du planerar, bearbetar och utvecklar den egna butiken, medarbetarna, marknaden. Du bär ansvaret för arbetsledare, arbetsmarknadssamordnare, butiksmedarbetare, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. På så sätt bidrar du även till att uppfylla vårt sociala mål, att få människor att utveckla sina förmågor. I Uppsala finns även Erikshjälpen Framtidsverkstad som du samarbetar med.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
Du leder aktivt det dagliga arbetet genom att leda mot Erikshjälpen Second Hands mål för verksamheten
Du bidrar till att skapa effektiva flöden i butiken
Du planerar, bearbetar och utvecklar butiken och dess arbetssätt
Du arbetar både operativt i butik och administrativt
Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken
Du har personal- och arbetsmiljöansvar
Du fungerar som butikens ansikte utåt och har kontakter med såväl samarbetspartners, som givare och kunder.

Kvalifikationer
Du:
har gedigen erfarenhet från butiksverksamhet och personalledning, gärna inom detalj eller fackhandel
har ekonomisk kompetens och förståelse
har eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; Eriks anda, FN:s barnkonvention och en kristen människosyn.

Du är:
en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang
självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat
positiv och engagerad i ditt arbete
organisatör och har lätt att se och skapa strukturer i arbetet
lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt
social och har en god kommunikativ förmåga
en ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga och förutsättningar.

Meriterande om du har:
ett intresse för bistånds- och secondhandarbete
erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror
erfarenhet från att ha arbetat med människor med särskilda behov.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen, genom att generera medel till sociala och humanitära insatser. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor är du med och bidrar till en hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer och praktikanter.
Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året.
Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänsteman i civilsamhället som är tecknat mellan Fremia och Unionen.
Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Omfattning: 100%.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Antal platser: 1.
Placering: Häggvik.
Sök tjänsten
Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med "Verksamhetschef Häggvik".
Skicka din ansökan senast den 9 juni.

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef, Frida Espes.
e-post: frida.espes@erikshjalpen.se,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-09
E-post: ansokan@erikshjalpen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Verksamhetschef Häggvik".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fören Erikshjälpen Second Handbutiker, http://www.erikshjalpen.se
Norra Malmvägen 82 (visa karta)
191 62  SOLLENTUNA

Arbetsplats
Erikshjälpen Second Hand

Kontakt
Frida Espes
frida.espes@erikshjalpen.se

Jobbnummer
8708705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fören Erikshjälpen Second Handbutiker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fören Erikshjälpen Second Handbutiker: