Verksamhetschef till området vård och omsorg

Ovanåkers Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.

Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.




Publiceringsdatum
2021-12-09

Beskrivning
Letar du efter ett spännande chefsuppdrag där du kan utvecklas och vara med och utveckla framtidens äldreomsorg?

Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor.

Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov.

Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård.

Dina arbetsuppgifter
Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar verksamheten mot av nämnden uppsatta mål och beslut.

I rollen som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvaret inom dina områden. Till din hjälp att utföra uppdraget har du enhetscheferna som i sin tur leder verksamhetens ca 300 medarbetare.

Organisatoriskt är du underställd socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Då stor del av ansvarsområdet omfattar hälso- och sjukvård ser vi gärna att du är utbildad inom vårdakademin.

Du har tidigare ledarerfarenheter och har du erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är det meriterande. Du har god kännedom om de aktuella lagstiftningarna inom området.

Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det för dig också.



Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/122".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Marita Lindsmyr, socialchef
0271-571 47

Jobbnummer
6163373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: