Verksamhetschef till nytt område för ensamkommande barn och ungd
Kungsbacka Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för det sociala arbetet? Du har den där extra drivkraften och kompetensen inom detta arbetsfält och blir därför en viktig medspelare i vår verksamhet.
Under 2014 kommer Kungsbacka kommun teckna en ny överenskommelse med Migrationsverket som innebär ett ökat mottagande av ensamkommande flyktingbarn. För att ha en så god kvalitet i vårt mottagande som möjligt bygger vi upp ett nytt verksamhetsområde med inriktning mot ensamkommande barn och ungdomar.
Som verksamhetschef har du ledaransvar för hela området som rör ensamkommande barn. Det innebär både de myndighetsutövande enheterna och förvaltningens boendeverksamheter. Du leder enhetschefer som vardera ansvarar för personal och ekonomi på sina enheter.
Du kommer att utveckla och samordna arbetet. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du har ett viktigt ansvar att i samspel med övriga chefer och utvecklingsledare verka för en hållbar och framåtskridande verksamhet.
Vi vill att du har ledarerfarenhet från kommunal socialtjänst, främst med fokus på socialtjänstens barnavårdsarbete inom Individ & Familjeomsorg. Du är socionom och har byggt på med ytterligare kompetens inom områden som är relevanta för befattningen. Körkort är ett krav.
Du bör ha kunskaper inom:
• BBIC
• statistikhantering och analys
• kommunal ekonomi och budgetarbete
• juridik som rör de områden som berörs av befattningen.
Självklart måste du ha ett brinnande intresse för det sociala arbetet och i synnerhet ensamkommande barn och ungdomar med allt vad det innebär. Du är strategisk, målinriktad och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är en tydlig ledare som skapar engagemang och delaktighet och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Utöver de formella kraven och tidigare erfarenheter fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppgiften som verksamhetschef.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Då verksamheten har krav på sig att starta upp inom kort ser vi gärna att du kan börja så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2014-02-20Om företagetPå Individ & Familjeomsorg i Kungsbacka strävar vi efter att komma så nära vår vision som möjligt. "Barn och unga i Kungsbacka kommun ska växa upp under trygga och goda förhållanden. Vuxna människor i Kungsbacka kommun ska ha möjlighet och förmåga att leva ett självständigt och tryggt liv".
Detta uppnår vi genom att
": bedriva stöd och förändringsarbete som skapar förutsättningar för människor att själva kunna hitta sina resurser för att kunna leva ett självständigt liv. Individ & Familjeomsorg verkar för rättsäkerhet och med fokus på barnen i allt arbete. Brukarna erbjuds varierande och individuellt anpassade insatser utifrån behov, lokala förutsättningar och vad forskning och beprövad erfarenhet visar fungerar. Vi erbjuder lättillgänglig hjälp."
Senast 2 mars 2014 vill vi ha din ansökan.
Mer information lämnas av
Förvaltningschef Mia Sjödahl
Telefon: 0300-83 47 52
Facklig företrädare Vision Patrik Pihlström
Telefon: 0300-83 51 54
Facklig företrädare SSR Maria Eriksson
Telefon: 0300-83 43 16
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset
43481 Kungsbacka
Jobbnummer 1785609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.