Verksamhetschef till Nytida Trehörna

Studentwork Sweden AB / Sjukvårdschefsjobb / Tingsryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Tingsryd, Växjö, Karlshamn, Karlskrona, Kristianstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-05-04

Om företaget
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka (https://team.nytida.se/).

Om Nytida Trehörna

Nytida Trehörna är Tingsryds kommuns största arbetsgivare med ca 250 medarbetare. Våra verksamheter finns i Tingsryd, Ryd, Urshult samt Trehörna. Vi har både gruppbostäder, servicebostäder samt en daglig verksamhet. Totalt är det fyra verksamhetschefer som arbetar på Trehörna. Som verksamhetschef har du ansvaret för tre till fyra av våra enheter. I det övriga teamet förutom våra medarbetare på enheterna så har vi två sjuksköterskor, arbetsterapeut samt fysioterapeut.

Nu söker vi för Nytidas räkning en verksamhetschef för tillsvidareanställning till gruppbostad LSS 9§9. Du erbjuds ledarskapsprogram, flera förmåner, kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Det här får du hos Nytida:

• Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
• Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
• Förmånsportal med rabatter och förmåner
• Coachande och stöttande chefer nära dig
• En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
• Karriär- och utvecklingsmöjligheter

Om rollen

Det är viktigt att du som verksamhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar som verksamhetschef till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Som enhetschef rapporterar du till en verksamhetschef.

Aktivt ledarskap

För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i Nytidas värderingar. Nytida utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos samtliga medarbetare i organisationen.

Självklart lever du som verksamhetschef Nytidas värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Din erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet inom LSS. Du har några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap.

Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.

Om företaget
I denna process samarbetar Nytida med Clevry. I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johan Ljungberg på telefonnummer +46 70 417 69 44 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/mycompany/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentwork Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Jobbnummer
5746388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

     

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: