Verksamhetschef till Distrikt Värmland/Örebro
Samhall AB / Chefsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Samhall AB i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Munkfors,
Filipstad eller i
hela Sverige Vi söker nu en verksamhetschef som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Region Nord är organiserade i fem distrikt och det är till distrikt Värmland/Örebro vi nu söker vår nästa verksamhetschef med placeringsort Karlstad alternativt Örebro där man kommer ansvara för verksamheten på orterna Filipstad, Kristinehamn och Karlskoga.
Som verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av åtta verksamhetschefer, en HR-verksamhetspartner samt två planerare i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du ca 10 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 270 medarbetare, som utför olika typer av tjänster.
Distrikt Värmland/Örebro består av 1900 medarbetare. Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera verksamheten från början till slut.
I rollen som verksamhetschef är du en trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen.
Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller annan motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av tjänsteverksamhet är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering.
Som person är/har du:
Engagerad, pålitlig och uppmärksam
Ledarerfarenhet mot andra chefer (Mellanchef)
Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring.
Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt.
Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt.
Goda ekonomikunskaper
Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta.
Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden.
Ansökan och övrig information
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Befattningens placering: Karlstad alt Örebro
Sista dag att ansöka är 2024-10-22
Kontaktpersoner
Distriktschef, Mattias Ljungdahl 070-3288451
Fackliga kontaktuppgifter:
Siwert Ahlm, Unionen 070-5468717
Tommy Salomonsson, Ledarna 0703-300351
Asim Zilic, Saco 070-3594515
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Samhall AB (org.nr 556448-1397)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Samhall AB
Kontakt Distriktchef
Mattias Ljungdahl
mattias.ljungdahl@samhall.se Jobbnummer 8941091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.