Verksamhetschef till Daljunkaregården i Falun

A & O Ansvar och Omsorg AB / Sjukvårdschefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A & O Ansvar och Omsorg AB i Falun, Mora, Österåker, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

A&O en del av Forenede Care är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner, har ca 1 500 vårdplatser och sysselsätter omkring 2 500 medarbetare inom äldreomsorg. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.

Verksamhetschef som vill göra skillnad!

Vi är det familjeägda företaget och nu söker vi dig som vill hjälpa oss nå vår vision om att göra skillnad för människor, för samhället och för framtiden!

Vi söker nu en Verksamhetschef med erfarenhet till vår verksamhet Daljunkaregården i Falun.

Här kommer du att arbeta:

Daljunkaregården är ett vård- & omsorgsboende med somatisk inriktning. Boendet ligger trevlig beläget i centrala Falun och har 41 boendeplatser. I teamet arbetar bl. a sjuksköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, kock och aktivitetscoach.

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vår familj

Vi vill att du som verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt A&O har starkt fokus på att lyckas tillsammans.

Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med och påverka regionens riktning samt utveckling.

Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad

Som verksamhetschef hos A&O har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR.

Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter

Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildning.

• Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande.

• Ledarskapsutbildning samt 4 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team inom äldreomsorg.

• Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete.

• God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem.

Meriterande för oss

Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer.

Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort

Vem är du

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt.

Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål.

Hos A&O är det viktigt att våra ledare är inlyssnande, ödmjuka och empatiska.

Vi erbjuder
Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda A&O ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt.

Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag.

Publiceringsdatum
2023-05-02

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Tillsvidareanställning.

Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning.

Ersättning
Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning.

Tillträde
Enligt ök.

Kontaktperson för detta jobb
Marzenna Stenström, Regionchef

Tfn: 011-18 04 52

E-postadress: marzenna.stenstrom@ansvarochomsorg.se

Så ansöker du
Välkommen med ditt personliga och CV. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor vänligen vänd dig till angiven kontaktperson.

Sista ansökningsdag

Ansökningar behandlas löpande, dock är sista ansökningsdag 2023-06-04

Vi undanber oss all form av rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A & O Ansvar och Omsorg AB (org.nr 556445-7207), http://ansvarochomsorg.se

Kontakt
Marzenna Stenström
marzenna.stenstrom@ansvarochomsorg.se
073- 414 74 91

Jobbnummer
7722345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A & O Ansvar och Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A & O Ansvar och Omsorg AB: