Verksamhetschef Personlig assistans

Madab Vård & Omsorg AB / Sjukvårdschefsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Madab Vård & Omsorg AB i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Madab Vård & Omsorg AB är ett familjeföretag med sitt säte i södra Stockholm.
Madab verkar inom områdena stödboende, öppenvård och jour- och familjehem samt nu även inom personlig assistans LSS genom Madab Lss & Assistans AB.
Vi som arbetar på Madab har en bred vård- och omsorgskompetens både från den privata samt offentliga sektorn.
Vi har lång erfarenhet av att möta barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, som på olika sätt är i behov av socialtjänstens stöd och insatser.
Vi har också lång erfarenhet av arbete med målgruppen inom LSS. Vårt arbetssätt och förhållningssätt utgår från varje enskild människans förutsättningar, förmågor och önskemål. Där vi arbetar för ett förutsägbart sammanhang som är tryggt, inkluderande och utvecklande, som möjliggör för den enskilde att leva ett självständigt liv utifrån sina egna önskemål och förutsättningar.

Publiceringsdatum
2023-03-02

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Verksamhetschef för enheten personlig assistans LSS.
Vill du vara en del av vårt team?
Som Verksamhetschef inom personlig assistans på Madab LSS & Assistans AB, arbetar du med fokus på kunden och erbjuder stöd och omsorg av god kvalitet.
Du skapar förutsättningar och möjligheter för kunderna att leva det liv de vill leva utifrån sina egna önskemål och behov. Du har tät kontakt med kunder och ibland även deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar och önskemål.
Du ser till att arbetet bedrivs enligt gällande lagar, riktlinjer och policys och säkerställer uppdraget i enlighet med LSS.
Du planerar, genomför och följer upp det arbetet som ska genomföras. Du arbetar med kvalitetssäkring i enlighet med uppdraget.
Du ansvarar för administrativa uppgifter förenad med god struktur gällande redovisning och rapportering.
Du svarar för schemaplanering och bemanning. Du planerar och rekryterar.
Du ansvarar för budget och löpande resultatuppföljning.
Du har personalansvar som är en viktig del i arbetet med allt vad det innebär.
Du håller i medarbetarsamtal och lönesamtal.
I din ledarroll är det viktigt att du har en tydlig kommunikation, är prestigelös samt är lösningsfokuserad.
Det är viktigt att du brinner för att snabbt uppmärksamma signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Att du har en hög servicekänsla, tycker om ett högt tempo och har lätt för att prioritera bland varierande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom vård och omsorg eller socialt arbete, relevant för målgrupp och uppdrag inom LSS.
Du ska ha kunskap om målgruppen inom LSS.
Du ska ha minst 3 års erfarenhet från arbete i en arbetsledande position inom personlig assistans.
För att lyckas i rollen krävs att du tycker om att arbeta nära kunder och medarbetare. Att du har lätt för att kommunicera, skapa samarbetsrelationer, dialog och samsyn. Att du har en stark förankring i LSS bärande principer och har en förmåga att skapa inflytande och delaktighet. Att du är in lyssnande och lösningsfokuserad.
Att du är intresserad av att arbeta med rutiner, metoder och kvalitetsutveckling.
Som person är du trygg och engagerad. Du har en hög grad av personlig mognad och självkännedom.
Du är tydlig, ödmjuk och besitter en god förmåga att stimulera och motivera. Du har en förmåga att inspirera och skapa delaktighet. Du är lyhörd och en god kommunikatör i tal och skrift. Du arbetar självständigt, har förmåga att planera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter samt att du har en god förmåga att leda och fördela det operativa arbetet och stödet på nära håll.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och har en hög grad av relationskapande förmåga.
Du har en förmåga till helhetssyn, struktur och du har ett positivt förhållningssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten är på 40 tim per vecka med månadslön.
Arbete utanför kontorstid kan förekomma inkl jour/beredskap.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Friskvård erbjuds
Privat sjukförsäkring ingår i tjänsten
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Vid frågor om tjänsten, ansökan kontakta Verksamhetschef Johanna H Dannelöv på 070-2311335 alt johanna.dannelov@madab.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-01
E-post: kontakt@madab.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Tjänst Verksamhetschef".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Madab Vård & Omsorg AB (org.nr 559001-1176)
Merkuriusvägen 9 A (visa karta)
141 33  HUDDINGE

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Madab Vård & Omsorg AB varit leverantör

Jobbnummer
7504848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Madab Vård & Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Madab Vård & Omsorg AB: