Verksamhetschef Personlig assistans

Aberia LSS AB / Sjukvårdschefsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aberia LSS AB i Täby, Vallentuna, Sollentuna, Linköping, Höör eller i hela Sverige

Vår Affärsidé-Individanpassade assistanslösningar, på riktigt!
Alla människor har lika värde och samma rättigheter, självklart måste detta gälla även dem som behöver mycket stöd. Vi har därför ett viktigt uppdrag när det kommer till att anpassa våra verksamheter så att vi möjliggör för våra brukare att delta i livets alla moment efter sina egna önskemål, förmågor och villkor.

Vi kommer nu att rekrytera en Verksamhetschef till våra assistansbolag Marcus Assistans samt Östergötlands Humansassistans

Rollen som Verksamhetschef
För att trivas i rollen som Verksamhetschef behöver du vara självgående, strukturerad, uthållig och målmedveten. Du trivs med att bygga upp en verksamhet från grunden och är mån om att kvalitetssäkra assistansen i alla led, du tar stort ansvar och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Som person värnar du om allas lika värde och berättigande. Du är duktig på att nätverka och har en god insikt i den värld Aberia verkar inom.

Dina arbetsuppgifter
Du har ett övergripande och operativt ansvar för bolagets kärnverksamhet från norr till söder. Det innebär att du har personalansvar för våra kund-och assistent ansvariga som finns fördelade på våra kontor i Linköping och Örebro. Du kommer genom dina medarbetare ansvara för att bolaget verkställer personlig assistans i linje med den enskilde kundens beslut, inom ramarna för gällande lagar och regelverk samt i enlighet med Aberias värdegrund. Du har ett operativt ansvar för verksamheten assistans inom LSS, ansvar för att strategiskt utveckla verksamheten. Du har budget och resultatansvar

Du ser till att man inom ditt ansvarsområde fullgör och rapporterar de moment som ligger till grund för debitering av assistanstimmar, ex rapportering av verkställd tid till FK/kommun. Du är närmaste chef till våra kund-och assistent ansvariga samt har ett övergripande arbetsmiljöansvar för de medarbetare som organisatoriskt ingår affärsområdet. Du deltar i Aberias ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker dig som
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ledning inom personlig assistans eller närliggande
Goda kunskaper inom LSS samt till branschens tillhörande lagstiftning och föreskrifter
Goda kunskaper från upphandling, anbud och IVO är meriterande
Akademisk socionomexamen eller motsvarande
Goda kunskaper inom företagsförvärv är meriterande
Körkort B och vana att köra bil (krav)

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse. Placering med fördel på vårt kontor i Linköping, alternativt i Stockholm.

Publiceringsdatum
2020-10-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-04

Adress
Aberia LSS AB
Leverantörsvägen 2
18766 Täby

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aberia LSS AB (org.nr 556652-0176)
Leverantörsvägen 2 (visa karta)
187 66  TÄBY

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jesper.svedberg@aberia.se

Arbetsplats
Aberia Huvudkontor

Jobbnummer
5387076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aberia LSS AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aberia LSS AB: