Verksamhetschef Ortopedkliniken
NU-sjukvården, Område II / Undersköterskejobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NU-sjukvården, Område II i Uddevalla,
Trollhättan eller i
hela Sverige NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.
Ortopedkliniken
Ortopedkliniken i NU-sjukvården bedriver verksamhet på Uddevalla sjukhus och på NÄL.
Sedan 2015 bedrivs den ortopediska akutverksamheten på NÄL - där Akutmottagningen och övriga klinikers akutverksamhet finns - och den elektiva ortopedin vid Uddevalla sjukhus. Vid Uddevalla sjukhus kommer också ett nytt operationshus att byggas, för elektiv operationssjukvård i både slutenvård och dagkirurgi. Via regionalt uppdrag är en omfattande ryggkirurgisk verksamhet under uppbyggnad.
Ortopedkliniken har drygt 200 anställda varav drygt 40 läkare. Inom kliniken finns tre vårdavdelningar, mottagningsverksamhet på båda sjukhusen, samt en ortopedteknisk avdelning. Som verksamhetschef är du underställd områdeschefen för Område II och ingår i områdets ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2019-03-05Dina arbetsuppgifterSom verksamhetschef har du uppdraget att bedriva en högkvalitativ och effektiv vård med ett tydligt patientperspektiv. Du har ett fullt ansvar för helheten och säkerställer ett förtroendefullt samarbete med NU-sjukvårdens övriga verksamheter. Du ansvarar för verksamhetsutveckling, produktion, personal och ekonomi. Du arbetar strategiskt för att utveckla kliniken, området och NU-sjukvården som en helhet.
KvalifikationerVi söker dig med mycket goda ledarerfarenheter som brinner för att leda och utveckla medarbetare och verksamhet. Du har erfarenhet av att arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete och har stort intresse för produktionsplanering samt kvalitetsarbete med hög grad av patientmedverkan.
Du har lätt för att skapa goda relationer, är lyhörd och förtroendeingivande. Du har förmåga till processtänkande och tvärprofessionellt samarbete. Du bör vara tydlig och ha beslutsförmåga samt kunna delegera, uppmuntra och följa upp medarbetarnas resultat.
Du kan vara läkare eller ha annan adekvat högskoleutbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-26
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1523
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlof Ekre, Områdeschef 0704 - 44 41 75
FöretagNU-sjukvården, Område II
AdressNU-sjukvården, Område II
Ledningskansliet
46185 Trollhättan
KontorsadressLedningskansliet
Jobbnummer 4650189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.