Verksamhetschef, myndighetsavdelningen

Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 900 tillsvidareanställda.
Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2014-03-07

Arbetsuppgifter
Som verksamhetschef är du chef för myndighetsavdelningen med ca 90 medarbetare och ansvarar för en nettobudget på ca 400 mkr.

Myndighetsavdelningen svarar för beslutsfattande, utredning och metodutveckling inom avdelningens enheter, biståndsenhet, myndighetsutövning barn och unga, försörjningsstöd, beroendevård, boende med sociala kontrakt, föreningsbidrag till de sociala föreningarna, serveringstillstånd och konsumentvägledning.

Din uppgift blir att leda och utveckla arbetet med förvaltningens samlade myndighetsutövning.

Du arbetar för att tillgodose medborgarens behov inom givna ekonomiska ramar. Tjänsten innebär samverkan både inom kommunens olika verksamheter och externt med andra aktörer. Du är en del av förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av helheten.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig högskoleutbildning, socionom eller annan akademisk högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du ska ha tidigare erfarenhet från ledande befattning och det är meriterande om du har denna erfarenhet från individ- och familjeomsorg.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som verksamhetschef har du mycket kontakt med medarbetare, politiker, kommuninvånare och representanter för andra förvaltningar inom kommunen. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, såväl muntligt som skriftligt samt både driven, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du ska även vara strukturerad, kunna se helheten och arbeta långsiktigt. Du förutsätts vara uthållig och systematisk i det dagliga arbetet, ha en hög stresstolerans och vara prestigelös.

Det är meriterande om du har erfarenhet av den kommunala beslutsprocessen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-24
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Ange följande referens när du ansöker: 3017-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Krantz, socialchef 0346-88 61 62

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel 0346-886000

Företag
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Falkenberg
31180 Falkenberg

Jobbnummer
1801277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen: