Verksamhetschef LSS sökes till Stockholm

Akta Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akta Assistans AB i Stockholm

AKTA Assistans AB söker nu en verksamhetschef till verksamhet inom avlösar- och ledsagarservice samt personlig assistans i Stockholms Stad.

Publiceringsdatum
2011-09-14

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetschef är du ansvarig för den dagliga driften och ledningen inom givet ansvarsområde. Verksamhetschefen ansvarar bland annat för att:
• Arbetet organiseras så att den enskilde individen erhåller biståndsbeslutad ledsagning och / eller avlösning samt personlig assistans.
• Verksamheten kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande.
• Personal med lämplig utbildning och erfarenhet rekryteras och introduceras i verksamheten.
• Personalens behov av handledning tillgodoses.
• Personalens behov av kompetensutveckling bevakas och tillgodoses.
• En god arbetsmiljö upprättas både på kontoret och i samband med uppdrag inom ledsagning/ avlösning och personlig assistans.
• Efterleva verksamhetens befintliga rutiner avseende hantering av synpunkter, klagomål och konflikter.
• Verksamheten planeras, utvecklas och utvärderas på uppdrag av företagsledningen.
• Verksamheten utvecklas på uppdrag av företagsledning samt i takt med ny lagstiftning, ny forskning och resultat från tillsyn/ uppföljning.
Krav på kompetens och erfarenhet (Kravspecifikation):
Kandidaten måste nå upp till nedan ställda krav avseende kompetens/ erfarenhet för att ansökan skall behandlas.
Kompetens
• Som verksamhetschef och ansvarig för den dagliga driften skall du ha formell kompetens i form av dokumenterad lämplig högskoleutbildning om minst 80p, exempelvis sociala omsorgslinjen, socionom eller paramedicinare. Om högskoleutbildningen påbörjats efter den 1 juli 2007 och ingår i Bolognaprocessen ska utbildningen omfatta minst 120hp (motsvarande 2- års heltidsstudier). Vid examen från annat land skall den vara validerad i sverige.
OBS! Som bevis på ovan angivet krav ska ett vidimerat intyg/ betyg bifogas ansökan.

Erfarenheter
För att tillträda tjänsten som verksahetschef, krävs även att du under de senaste sju åren har erfarenhet av motsvarande minst 36- månaders heltidsarbete med stöd- och service för personer med funktionsnedsättning som vårdare, personlig assistent, paramedicinare, biståndshandläggare eller som arbetsledare/ chef.
OBS! Som bevis på ovan ska ett vidimerat CV bifogas ansökan som vidimerats av minst två personer med respektive telefonnummer. Till CV ska bifogas anställningsbevis, betyg och/eller intyg avseende relevant erfarenhet för minst de senaste sju åren som anger arbetsgivare/verksamhet, anställningstid, anställningens omfattning samt noga specificerar arbetets innehåll.

Övrig information
Som verksamhetschef ska du ha ingående kunskaper om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd samt behärska svenska språket i tal och skrift vilket ska bekräftas i ansökan.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning om sex månader tillämpas.

Ersättning
Fast lön
Individuell löneinplacering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-14
Samtliga ansökningar mottages elektroniskt. Ansökan som saknar efterfrågade dokument behandlas ej.
Ange följande referens när du ansöker: A-LSS-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@akta-assistans.se

Företag
AKTA Assistans AB

Adress
AKTA Assistans AB
Box 101 62
10055 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 61
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-307780
Faxnummer: 08-7830940
E-postadress: info@akta-assistans.se

Jobbnummer
1029513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akta Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akta Assistans AB: