Verksamhetschef Hemtjänsten i Kinda

Kinda kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kinda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kinda, Ydre, Tranås, Eksjö, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kinda kommun i Kinda, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

I Kinda är det nära. Till natur, kultur och till varandra.
Här finns bra boende i vackra miljöer. Nära till både sjö och skog. Våra barn kan växa upp till trygga och företagsamma vuxna.
God, stabil ekonomi och visioner gör att Kinda är en kommun i framkant.
Kinda kommun bedriver kommunal hälso- och sjukvård inom hemsjukvården samt äldre- och handikappomsorgen.
Våra boenden är förlagda i Horn, Kisa och Rimforsa.

Vi söker dig som vill leda, förvalta och utveckla Kinda kommuns hemtjänst.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en framtida ambassadör för vår verksamhet som tycker om möten med människor. Tjänsten som verksamhetschef innebär att styra och följa upp verksamheten efter kommunens ekonomiska ramar. Uppdraget innebär även att leda, planera, genomföra, följa upp och utveckla verksamheten i enlighet med politiska beslut och övriga styrdokument. Förändringsarbete pågår mer eller mindre fortlöpande, där verksamhetschefen spelar en viktig roll i att leda, implementera och inspirera till förändring.

Verksamhetschef ansvarar för budget, arbetsmiljö samt intern och extern samverkan. Vidare ansvarar verksamhetschef för all hemtjänst i Kinda kommun. Du kommer att ansvara för ca 50 engagerade och kompetenta medarbetare. Som stöd har du ett nära samarbete med arbetsledare.

Verksamhetschef är direkt underställd områdeschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Detta innebär att du har stora möjligheter att påverka Kinda kommuns hemtjänst.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot personal-omsorg eller socialt arbete. Därutöver krävs några års ledarerfarenhet och yrkeserfarenhet inom hemtjänstverksamhet.

Vi ser att du har viljan och förmågan att styra och följa upp verksamheten efter ekonomiska ramar. Den vi söker har lust och driv att utveckla verksamheten, kunna prioritera, vara lyhörd och ha förmågan att stötta medarbetarna i deras verksamhetsuppdrag. Du har god samarbetsförmåga samt lätt för att entusiasmera andra och är omvärldsorienterad. Det är viktigt att kunna se ett helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetet innebär resor i tjänsten varför körkort krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansök senast: 2018-06-03

Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktperson: Vid frågor kontakta gärna Lisbeth Nilsson, tf Områdeschef tel 0494-191 38

Du som tycker detta låter intressant välkommen med din ansökan!

I Kinda kommun finns en värdegrund som alla i kommunen ska jobba efter. Den ska finnas med i vårt dagliga arbete och i hur vi bemöter varandra och dem vi jobbar för.
Framåtanda; som ska få Kinda kommun att utvecklas.
Ansvarskänsla; vi har ansvar för dem vi arbetar för, arbetsgivaren och oss själva.
Dialog; vi är tydliga i det vi gör och mot varandra.

I Kinda kommun eftersträvar vi jämställdhet och en personalsammansättning som speglar mångfalden. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi vill att du gör din ansökan elektroniskt via länken. Det underlättar vår administration av ansökningarna. Tack!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-05-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fackliga företrädare, kan nås via kommunens växel 0494-19000

Företag
Kinda kommun

Adress
Kinda kommun
Stora Torget 1
59040 Kisa

Kontorsadress
Stora Torget 1

Jobbnummer
4133467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kinda kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kinda kommun: