Verksamhetschef - Sandviken
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Chefsjobb / Sandviken
2025-04-08
Visa alla chefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken - trygg ledare som fortsätter verksamhetsutvecklingen
Framtidens särskilda boenden kommer att kräva smartare och effektivare resursplanering med stort stöd i digitaliserade vård- och omsorgstjänster som leder till bättre och säkrare omsorg. Allt för att vi lever allt längre och en obruten vård- och omsorgskedja leder till en tryggare vård och omsorg.
Som verksamhetschef hos Sandvikens kommun får du en nyckelroll i att driva och utveckla deras särskilda boenden. Du leder verksamheten med helhetsansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Med en stark vision och ett brukarfokuserat perspektiv skapar du förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg för de boende.
Publiceringsdatum2025-04-08ArbetsuppgifterI denna strategiska roll rapporterar du till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du blir en central del av ett kompetent och engagerat team som tillsammans arbetar för att nå höga resultat och en positiv utveckling inom verksamheten. Vi tror på en decentraliserad organisation där du får frihet att förverkliga dina visioner och utveckla ditt ledarskap.
Verksamheten innefattar 11 underställda chefer, 7 boenden med 367 lägenheter av äldre- och demensboenden, samt dagverksamhet för kognitivt sjukdom.
Hos oss arbetar vi efter ledorden Helhetsyn, Samverkan och Dialog och att Vi gör varandra bättre.
KvalifikationerDin bakgrund:
Du har god erfarenhet av ledarskap och god insikt av hur framgångsrikt leda genom andra ledare i en vårdande offentlig/privat verksamhet. Du skapar förutsättningar för din organisation att lyckas genom tydligt ledarskap, inspiration och rätt stöd, vilket säkerställer en effektivare väg mot verksamhetsmålen.
Du har en lyhörd och anpassningsbar kommunikationsstil och är skicklig på att läsa av din omgivning.
Vi ser att du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du har lätt för att sätta relationer i ett relevant sammanhang, och kan tydligt skilja mellan det professionella och det personliga. Ditt förhållningssätt är situationsanpassat och präglas av respekt och förståelse för andra.
Du är ekonomiskt sinnad och har flerårig erfarenhet av budgetansvar. I grunden har du en relevant högskoleutbildning såsom socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och en fallenhet för muntlig kommunikation.
Välkommen att leda utvecklingen!
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
* semesterväxling
* årsarbetstid
* friskvårdsbidrag
* hälsofrämjande aktiviteter
* extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
* personal- och fritidsföreningen Pulsen
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "45-25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Rekryteringskonsult
Torgny Balkefors
torgny@balkefors-ponsiluoma.se 073 343 47 69 Jobbnummer 9273376