Verksamhetschef - Innovatum Startup

Tarasso AB / Organisationsutvecklarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tarasso AB i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige

Innovatum Science Park är ett av norra Europas starkaste utvecklingscentrum.

Här jobbar vi med att bredda och stärka näringslivet i Västsverige. På Innovatum Science Park skapar vi en professionell plattform för regionala, nationella, internationella utvecklingsprojekt vilket ger tillgång till en kreativ och tillåtande miljö för projektverksamhet och startup-företag med ett helt hus fullt av ny kunskap och produktionsutrustning. Här kan du också få känna upptäckarglädje, nyfikenhet och aha-upplevelser. Vi är en samarbetspartner i skärningspunkten mellan industrisamhällets förändring, det civila samhället, kulturturism, regionalutveckling och akademin. Oavsett om man är en person med en innovativ företagsidé, en person från ett redan existerande företag som vill driva ett utvecklingsprojekt, en besökare eller en skolklass kan vi på Innovatum göra skillnad. Läs mer om verksamheten på http://www.innovatum.se/

Om rollen
Som ansvarig för verksamheten inom Innovatum Startup leder och inspirerar du ett affärsteam med drivna, engagerade och kunniga medarbetare i arbetet med att stötta och utveckla personer med innovativa affärsidéer att förverkliga sina drömmar.

Innovatum Startup stöttar varje år över 40 företag med stor potential i tidigt skede de första stegen av resan, där vissa kommer gå hela vägen till stora företag på internationella marknader. Affärsteamet består av 12 personer och tillsammans med företag, finansiärer och partners skapar vi förutsättningarna för framtidens nya lösningar och innnovationer genom startups.

I uppdraget ingår att verka för att fler kvalitativa affärsidéer genereras, framförallt i Fyrbodalsområdet, men också inom våra styrkeområden rymd, maritimt och automotive. Detta görs genom samverkan med partners, akademi, näringsliv och andra offentliga aktörer, men framförallt genom att hela tiden erbjuda ett fantastiskt värdeerbjudande för morgondagens startups.

Affärsidéer och startups med tillhörande entreprenör/team utvärderas utifrån våra uppsatta kriterier och de antagna affärscasen/företagen idébärarna blir antagna till inkubatorprogrammet i upp till tre år. Under perioden i inkubation för företagen aktivt stöd med hög kompetens för att bästa förutsättningar att utveckla och nå marknad och kapital. Stödet kommer från våra affärsutvecklare och affärsteamets samlande kompetens, men även genom samarbetspartners, t.ex. Combitech, vilka tillsammans bidrar med spetskompetens inom en mängd områden.

Den dagliga verksamheten, liksom utvecklingen av arbetssätt och verktyg, är till stor del finansierad av offentliga medel, vilket gör att förmågan att bygga nätverk och relationer med såväl tjänstemän som politiker inom berörda organisationer är viktig. Vi bedriver även en del av vårt uppdrag genom projekt i samverkan med andra parter, såväl svenska som internationella. Detta ställer krav på förmågan att leda riggning och genomförande av projekt kopplat till inkubation och startups.

I uppdraget ingår även att vara del i ledningsgruppen för Innovatum Science Park, där övriga verksamhetsgrenar samt stab och administrativa funktioner finns representerade. Ledningsgruppen ansvarar för utveckling av verksamheten som helhet och för samarbeten mellan verksamhetsgrenarna.

Vem söker vi?
Vi söker dig med ett stort hjärta för innovationer och samhällsutveckling, där du värdesätter att få verka i en idédriven organisation med korta beslutsvägar och gott samarbetsklimat. Du behöver ha intresse för och erfarenhet av affärer, gärna från att ha drivit eget företag. Du har ett prestigelöst, inspirerande och visionärt sätt att leda, med stor tilltro till medarbetarnas förmåga och kunskap.

Du ser hinder som utmaningar och drivs av att se andra växa genom tillit och lugn. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att entusiasmera och kommunicera såväl internt i teamet som externt med målgrupper och samarbetspartners. För rollen är det viktigt att du är en god relationsbyggare och förstår vikten av ett gott nätverkande.

Du har erfarenhet av att framgångsrikt leda verksamhet med tillhörande budget-, verksamhetsutvecklings- och personalansvar. För uppdraget har du en relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår.

Känner du att det stämmer överens med dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

https://innovatum.varbi.com/se/what:job/jobID

I den här rekryteringen samarbetar vi med Tarasso AB och ett löpande urval. För mer information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull, 0730 39 70 34 Alla kontakter behandlas med hög sekretess och diskretion.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-03

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tarasso AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/52".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tarasso AB (org.nr 556713-1130)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4984276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tarasso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tarasso AB: