Verksamhetsassistent

Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadsbyggnadsförvaltningen i Haninge, Helsingborg eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.





Beskrivning av verksamheten

Utveckling är en del av vår vardag i mötet med kollegor, alla Haningebor och i vår strävan efter att hela tiden lära oss att göra saker ännu lite bättre.

Vi på stadsbyggnadsförvaltningens avdelning park och natur ansvarar för skötsel och utveckling av kommunens parkmark, bostadsnära skog och utemiljön vid skolor, förskolor och äldreboenden. Vårt uppdrag är att verka för ett varierat och upplevelserikt Haninge och planera för attraktiva parker och utemiljöer för alla.

Hos oss får du utvecklas tillsammans med kollegor som vill göra skillnad redan idag! Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. En ny attraktiv, hållbar stadskärna skapas och spaden är satt i jorden.

Vi gillar att göra människor glada och stolta över utemiljön i Haninge. Vi vill synas genom nytänk och satsningar som skapar "snackisar". Vi fångar upp det senaste och bjuder in till samarbete i med intressanta profiler i branschen. Något vi kan göra, då vi arbetar till största del i egen regi, och får utvecklas över yrkesgränser, arbeta med kunskapsöverföring och genomföra projekt från idé till verklighet.



Ditt uppdrag

Som verksamhetsassistent på park och natur ska du i första hand stödja avdelningens chefer i diverse olika administrativa uppgifter. Det kan handla om praktiska uppgifter kring nyanställningar, rapportering/uppföljning i olika verksamhetssystem, föra minnesanteckningar, hantera fakturor, ta fram underlag, göra sammanställningar, hålla i mindre utredningar etc. Härutöver kan det bli aktuellt att uppdatera websidor och informationsmaterial.

Du kommer vara avdelningens ansikte utåt, mot kommuninvånare och personal inom kommunens fastigheter som skola, förskola och äldreboende. Du svarar i telefon på vanligt förekommande frågor och ser till att övriga frågor hamnar hos rätt person. Du ansvarar även för synpunktshanteringen i vårt ärendehanteringssystem och ser till att felanmälningar hamnar rätt.

Du kommer att få en mycket god inblick i avdelningens olika verksamheter och stora möjligheter att lära dig nya saker. Du kommer att vara lite av spindeln i nätet och ha kontakt med många människor såväl inom som utanför avdelningen.

Tjänsten är nyinrättad och du kommer att rapportera till avdelningschefen.

Vem är du?

Du har gymnasieutbildning samt någon form av vidareutbildning inom service, administration, ekonomi, information eller liknande samt några års yrkeserfarenhet inom områdena. Tjänsten kräver mycket god datorvana och erfarenhet från Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint) och IT-baserade stödsystem. Du förväntas ha B-körkort. För att lyckas i rollen behöver du kunna utrycka dig väl i tal och skrift.



Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen. Viktiga drivkrafter hos dig är viljan att ge service åt/hjälpa andra, att lära dig nya saker samt att hålla på med många olika saker samtidigt. Du förväntas även kunna arbeta självständigt och strukturera ditt eget arbete.



Känner du igen dig och vill veta mer?

Upplysningar lämnas av avdelningschef Petra Lindvall 08-606 84 95, enhetschef Maria Lembke 08-606 47 57 eller arbetsledare Kjell Myrvik 08-606 85 53. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-606 70 00.





Vi erbjuder dig

Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Då rollen är ny har du möjlighet att vara med och påverka dess utformning. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
39,75 tim/vecka. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-06-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 2018/348
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Lindvall 08-606 84 95
Maria Lembke 08-606 47 57
Kjell Myrvik 08-606 85 53

Företag
Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Stadsbyggnadsförvaltningen
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
4229316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadsbyggnadsförvaltningen: