Verksamhetsansvarig och ledning m.m

Din Privata Hemtjänst i Hovås / Undersköterskejobb / Göteborg
2018-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsansvarig och ledning m.m" (publicerad 2018-08-14) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Din Privata Hemtjänst i Hovås i Göteborg

Information om företaget
Företagsnamn: Din Privata Hemtjänst i Hovås
Org.nummer: 680627-0606
Kontaktperson + telefonnummer
(som Arbetsförmedlingen kan kontakta) Ritha Lundberg
Besöksadress: Hovåsvägen 1, 436 50 Hovås
Postadress: Kedjestigen 1
Postnummer: 436 50
Ort: Hovås
Telefon: 0705-360187
Fax: -
Växel / annat: -
Hemsida: -
E-post: ritha.lundberg@hovasassistans.se Växel / annat:

Kort beskrivning av företaget: Privat Hemtjänst





Information om ledig tjänst

Arbetsplats: Hovåsvägen 1
Postnummer: 436 50
Ort: Hovås

Rubrik platsannons
(ska innehålla yrkestitel) Verksamhetsansvarig och ledning m.m.

Beskrivning av arbetsuppgifter
(Annonstext)

Systematiskt kvalitetsarbete inledningsvis och därefter en tjänst som
arbetsledare

Beskrivning av kvalifikationer
(Annonstext) Verksamhetsansvarig och ledning m.m.
Den som ska ansvara för den dagliga driften ska ha god kunskap och kunna tillämpa lagar,
förordningar, föreskrifter och allmänna råd från Socialstyrelsen inom verksamhetsområdet, samt ha
kunskap om vad som gäller personalens villkor och arbetsmiljö.
Den som ska ansvara för den dagliga driften måste kunna hantera uppdrag utifrån Göteborgs Stads
rambeslut och IBIC (individens behov i centrum) och, om det inte finns handledare i verksamheten, även
vara handledare för medarbetare i att upprätta och följa genomförandeplaner utifrån uppdrag/rambeslut.
Den som ska ansvara för den dagliga driften ska finnas i verksamheten och var tillgänglig i sådan
omfattning som krävs för uppdraget. Den som ska ansvara för den dagliga driften ska ha direktkontakt
med sina medarbetare under en del av sin normalarbetstid.
Den som ska ansvara för den dagliga driften ska ha socionomexamen, högskolans sociala
omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning samt minst 24 månaders chefserfarenhet inom
äldreomsorg och/eller funktionshinderverksamhet. Erfarenheten ska omfattat minst 75 procent av en
heltid och ska inte ligga längre tillbaka i tid än sju år. För att utbildning ska betraktas som likvärdig ska
den, utöver högskoleutbildning med vård, omsorg eller beteendevetenskaplig inriktning, innehålla minst
15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg.
Den som ska ansvara för den dagliga driften ska behärska det svenska språket i tal och skrift. Det
innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst gymnasiet eller svenska som andraspråk 3.
Kraven på formell kompetens och erfarenhet kan vara lägre än vad som skrivs ovan om utföraren kan
påvisa att den har en ändamålsenlig organisation för att säkerställa kraven enligt ovan. Det är
Göteborgs Stad som gör bedömningen om kompetens och erfarenhet inom organisationen är tillräcklig
för att ansökan ska godkännas.
Om den som ska vara ansvarig för den dagliga driften är utländsk medborgare måste hen ha svenskt
samordningsnummer, vilket krävs för att få konto och tillgång till stadens IT-stöd.
Utförarens medarbetare ska dagligen kunna nå ansvarig för den dagliga driften. Om den som är
ansvarig för den dagliga driften inte kommer att vara nåbar på en hel arbetsdag ska en ställföreträdare
utses. Ställföreträdaren ska vara nåbar under den arbetstid utföraren har medarbetare i tjänst.
När den som är ansvarig för den dagliga driften ersätts med annan person i mer än 30 arbetsdagar i
följd ska uppgifter om ersättaren meddelas till stadsledningskontorets enhet för kontrakt och
uppföljning.

Om den som ska ansvara för den dagliga driften är utsedd ska CV bifogas med ansökan, se nedan.
Om inte ska CV för den som ska ansvara för den dagliga driften inkomma senast en månad före
verksamhetens uppstart. Av CV ska framgå relevant utbildning och yrkeserfarenhet i form av
arbetsgivare, anställningstid (fr.o.m. och t.o.m. med år och månad), tjänstgöringsgrad, benämning på
tjänsten och arbetsuppgifter. Med CV lämnas examensbevis etc. som styrker utbildning samt
anställningsbevis och referenser från nuvarande alternativt tidigare arbetsgivare.
Utföraren ska på uppdrag av legitimerad personal utföra delegerade och ordinerade hälso- och
sjukvårdsåtgärder och har ansvar för att det finns en verksamhetschef i enlighet med Hälso- och
sjukvårdslagen med ansvar upp till undersköterskenivå. Verksamhetschefen ansvarar för att personalen
har den kompetens som behövs för att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsåtgärder. Hälso- och
sjukvårdslagens krav på att det ska finnas en MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) fullgörs av
Göteborgs Stads medicinskt ansvariga (MAS och MAR).


Körkort (Nej eller A/B/C etc.) B



Anställningsvillkor

Tillträde: Omgående
Typ av anställning
tillsvidare/tidsbegränsad/feriearbete: Tillsvidare
Erfarenhet (krävs/krävs inte): Se annonstext
Varaktighet:
Arbetstid (heltid/deltid)
vid deltid ange omfattning: Deltid till att börja med

Övrig information beträffande

Publiceringsdatum
2018-03-21

Anställningstyp/arbetstider
:

Löneform (fast/provision): Fast
Övrig information
beträffande löneform:
Övriga villkor: -

Så ansöker du
Referens:
Hur ska ansökan lämnas? Per email: ritha.lundberg@hovasassistans.se

Kontaktpersoner för de som söker tjänsten

Funktion: Verksamhetsansvarig och ägare
Namn: Ritha Lundberg
E-post: ritha.lundberg@hovasassistans.se Telefon: 0705-360187

Varaktighet, arbetstid


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Din Privata Hemtjänst i Hovås

Adress
Din Privata Hemtjänst i Hovås
Kedjestigen 1
43650 HOVÅS

Kontorsadress
Hovåsvägen 1, 436 50 Hovås

Jobbnummer
4035429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Din Privata Hemtjänst i Hovås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Din Privata Hemtjänst i Hovås: