Verksamhetsansvarig inom personlig assistans
Ayan Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ayan Assistans AB i Göteborg Som verksamhetsansvarig ansvarar du för ett antal assistanser bestående av kund, assistenter och en arbetsledare. Det kräver en ledare med bredd som förstår vikten av ett ledarskap som bygger på relationer, kommunikation och förtroende. Du är driven, tycker om att ge service, gillar att jobba med människor, att leda och coacha andra. Du gillar när det händer saker och din prioriteringsförmåga utnyttjas. Du kan också hantera: administrativa arbetsuppgifter, dokumentation m.m. rekrytering lönesättning, lönekörning, budgetering myndighetskontakter vissa juridiska frågor Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbeta systematiskt för att förstå kundens perspektiv och tillgodose en assistans som kunden är nöjd och trivs med. Säkerställa bemanning enligt ekonomiska ramar. Delta i budgetarbete och -uppföljning. Resultatansvar - ekonomi, kvalitet och personal. Vara en förebild i kundorienterade ledarskap. Formella kvalifikationer:Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom HR, social omsorg eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet inom LSS och Personlig Assistans. Dokumenterad erfarenhet som ledare/chef inom privat sektor. God kommunikativ förmåga. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Du har ett övergripande ansvar för upprättande av genomförandeplaner, det pedagogiska arbetet, dokumentation och metodhandledning av personal. Du är en förebild för medarbetarna när det gäller bemötande och metodik. I ditt uppdrag ingår även löneadministration, schemaplanering, vakanshantering och fakturering, samt ekonomisk redovisning.Att arbeta som verksamhetsansvarig inom personlig assistans och ledsagning innebär ett omväxlande arbete med nya utmaningar varje dag, du behöver därför vara flexibel och prestigelös. Vi söker dig som har studerat socionomprogrammet, beteendevetarprogrammet, socialpedagog eller yrkeshögskolenivå med inriktning Funktionshinder, det vill säga den tidigare kvalificerade yrkesutbildningen (KY-utbildning). Du bör ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och känna till lagstiftningen kring personlig assistans. Erfarenhet som stödpedagog är meriterande, liksom administration och schemaplanering. Som person är du initiativrik, arbetar självständigt samt samarbetar med andra aktörer. I stressade och pressade situationer är du lugn och stabil och behåller fokus på rätt saker och uppgifter. Du har ett tydligt brukarfokus och ett gott bemötande gentemot brukare, kollegor och samverkansparter. Vi ser att du har god datorvana samt en förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Detta är ett krav för denna tjänst då dokumentation ingår i arbetsuppgifterna.Ayan Assistans arbetar med personlig assistans enligt LSS och LASS för funktions- hindrade personer. Vi hjälper dig som uppdragsgivare med skrivelser och ansökningar till olika myndigheter samt övriga frågor som berör dig i vardagen. Ayan Assistans filosofi är att man som uppdrags- givare, personlig assistent och medarbetare ska känna en stor frihet. Genom att vara väldigt måna om vår personal och att samla information från våra assistansgrupper vill vi på så sätt skapa en miljö som känns trygg och bra för alla inom Ayan Assistans. Vårt iSO arbete har tillkommit som en del i vår filosofi. I detta arbete ligger mycket i att förvalta det vi har idag men också att utveckla, skapa en god kvalité och att hela tiden ta ytterligare steg mot en bättre personlig assistans.
Publiceringsdatum2019-04-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-16
FöretagAyan Assistans AB
KontorsadressFabriksgatan 7
Jobbnummer 4737720
Observera att sista ansökningsdag har passerat.