Verksamhetsansvarig handledare

Ahlan Omsorg & Bemanning AB / Personaltjänstemannajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ahlan Omsorg & Bemanning AB i Gävle, Umeå eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-21

Beskrivning av verksamheten
AHLAN omsorg och bemanning AB AHLAN omsorg och bemanning AB är ett företag som arbetar inom jobbförmedling, bemanning mm.
Vi söker nu en Verksamhetsansvarig Handledare för tjänsten Stöd & Matchning.

Dina arbetsuppgifter
Dina uppgifter: Du kommer att arbeta med att stödja och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du tillsammans med våra deltagare kommer att planlägga aktiviteter, dokumentera men även kartlägga och motivera för att hjälpa dem att nå sina mål. Vidare innebär arbetet även samarbete med olika företag och organisationer. Tjänsten är planerad att omfatta 80 %. Du kommer att vara kontors- och verksamhetsansvarig för upphandlingen Stöd och Matchning. Det innebär att vara närmsta chef för de andra personer som arbetar i uppdraget samt för de språkstöd som vid behov arbetar hos oss. Förutom att vägleda deltagare kommer du i denna tjänst boka in personal veckovis, ansvara för utbildningsmaterialet, rapportera in tidrapporter på personal samt se till att kontoret är fungerande.

Utbildning och erfarenhet
Kompetenskrav: Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden. . ? Arbetsledning med personalansvar . ? Rekrytering . ? Omställningsarbete för arbetssökande . ? Studie- och yrkesvägledning . ? Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) . ? Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor . ? Arbete med social- och gruppsykologi . ? Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Det är en merit om du har en avslutad akademisk utbildning inom följande områden personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har förmågan att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift och det är en merit om du är flerspråkig. Vidare har du mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet. Är du utbildad studie och yrkesvägledare är det meriterande. Har du bil och körkort är även det en merit . Du skall som person ha ett stort intresse för det mångkulturella samhället och integration. Du är hjälpande och brinner för att utveckla andra framåt. Du skall vara bra på att arbeta självständigt samt att kunna ta egna beslut.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ca 80% tjänst Tillträde
2015-10-01

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-20
Ange följande referens när du ansöker: AHLAN stöd&matchning
Ansökan kan skickas till e-postadress: waa_sax@yahoo.se

Kontakt
Omar Ahmed, VD 072-7384300

Företag
Ahlan Om so rg & Bemanning AB

Adress
Ahlan Om so rg & Bemanning AB
Kolsnarsvägen 7
12051 ÅRSTA

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 44

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 072-7384300
E-postadress: waa_sax@yahoo.se

Jobbnummer
2441143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ahlan Omsorg & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ahlan Omsorg & Bemanning AB: