Verksamhetsanalytiker till Nordax Bank
Nordax Bank / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordax Bank i Stockholm Nordax är en ledande nordisk nischbank som erbjuder konkurrenskraftig ut- och inlåning till cirka 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax har över 200 anställda och genom vår unika affärsmodell bedrivs hela verksamheten från vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering och under mer än tio år har vi skapat en kultur baserad på kundfokus och riskminimering, vilket genomsyrar vår vardag och de beslut vi fattar. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen och omfattas av den statliga insättningsgarantin på samma sätt som alla svenska banker och kreditmarknadsbolag. Den 31 mars 2016 uppgick utlåningen till 11,3 miljarder kronor och inlåningen från allmänheten till 6,1 miljarder kronor. Genom vår centraliserade, skalbara plattform befinner vi oss på resan mot att bli en ledande nischbank i norra Europa. Nordax noterades på Nasdaq Stockholm den 17 juni 2015. Nordax är noterat på huvudlistan under kortnamnet NDX.
Customer Operations uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsorganisationer och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm. I tillägg finns 3 stödfunktioner; Operations Development, Sales och AML. Rollen som verksamhetsanalytiker rapporterar direkt till chefen för Customer Operations (Operations Director) och arbetar nära funktionens ledningsgrupp.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som verksamhetsanalytiker kommer du ansvara för att ta fram, rapportera och följa upp Customer Operations mål, nyckeltal, försäljningssiffror, enhetsspecifik- och individuell leverans/prestation samt förändringsinitiativ. Du kommer även att bistå i djupare analys av verksamhetsstatistik, likväl som att ta fram underlag för åtgärdsförslag. Ansvaret för att ta fram arbetssätt och struktur för att optimera resursplanering och -styrning ingår i rollen.
Då Customer Operations befinner sig i en förändringsfas kommer det inledningsvis även att finnas behov av att omarbeta struktur och metod för rapportering, analys och uppföljning (inklusive monitorering) på alla nivåer inom Customer Operations. Vi tror att du spelar en central roll i detta arbete.
Vi söker dig som
• Har en akademisk examen inom ekonomi, datavetenskap, statistik eller matematik
• Har minst 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet, meriterande om inom liknande arbete
• Har goda kunskaper inom Excel och erfarenhet av statistiska programvaror såsom SAS eller liknande
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Är analytisk och detaljorienterad och med god förmåga att förmedla det komplexa på ett enkelt och lättförståeligt sätt
• Brinner för att lösa problem och gör det på ett strukturerat och effektivt sätt
• Är ansvarstagande och ambitiös med stort eget driv
• Värdesätter förståelse för verksamheten som en viktig förutsättning för att nå framgång i sitt arbete
Vi erbjuder dig
På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. På Nordax har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer. Läs gärna mer om oss på
www.nordaxgroup.com .
Din ansökan
Välkommen med din ansökan via
https://www.nordaxgroup.com senast 15 oktober 2016. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Malin Jönsson,
malin.jonsson@nordax.se . Vid generella frågor kontakta HR Generalist Elin Nestor,
elin.nestor@nordax.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-09-15ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordax Bank
AdressNordax Bank
Gävlegatan 22
11330 Stockholm
KontorsadressGävlegatan 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3049204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.