Vendor Manager till Swedavia IT
Swedavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Sigtuna,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Swedavia IT består av ca 100 medarbetare, med huvudansvar för alla IT-leveranser, där en mycket stor del av den tekniska miljön är outsourcad. Inom Swedavia IT drivs flera förändringsprogram med målsättningen att ge verksamheten det stöd de behöver. Programmen består av flertalet delprojekt som alla inom olika områden leder till effektiviseringar och förbättringar i interna processer och ökar möjligheterna att skapa verksamhetsnytta.
Nu söker vi en kollega till våra Vendor Managers!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Vendor Manager är du ansvarig för att implementera och driva samverkan och avtalsuppföljning med strategiska och taktiska IT-leverantörer. Du är också ett stöd för IT-avdelningen vad gäller tolkning och användande av IT-avtal. Som Vendor Manager samarbetar du nära med kollegor inom hela Swedavia och
representerar IT både i mötet med externa leverantörer och med koncernens övriga avdelningar.
Swedavia är en upphandlande enhet som lyder under LUF. Under upphandlingar säkerställer Vendor Managern IT:s krav och stödjer inköpsavdelningen fram till dess avtal tecknats.
Vendor Managern ansvarar inom leverantörssamverkan för att:
• följa upp leverantörer ur ett avtalsperspektiv
• hantera eskaleringar
• följa upp viten och hantera vitesdiskussioner
• förhandla och lösa eventuella tvister
Din profil
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet som Vendor/Sourcing/Contract Manager inom IT-branschen. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, troligen som ingenjör, civilekonom eller systemvetare. Du har en övergripande teknisk förståelse för mjukvarulösningar och IT-system. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete med LOU/LUF-upphandlingar och utbildning inom ITIL.
Som person är du strukturerad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är öppen för att samarbeta med olika människor, du är målinriktad och drivande. Du är trygg i dig själv och har förmåga att ta beslut även när alla inte är överens. Vidare är du positiv, uthållig och kan se lösningar i varje utmaning. Du delar Swedavias värderingar: kunden och affären i fokus, att vara en god förebild, ha modet att bli bättre och vara tydlig i din kommunikation.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en betydelsefull, omväxlande och utvecklande tjänst på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat och starkt affärsfokus.
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:
http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html. Tjänsten är tillsvidare med placeringsort Stockholm Arlanda. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Jenny Laurell, rekryteringsspecialist, epost
jenny.laurell@swedavia.se, telefonnummer 0738 67 77 78 alternativt Ligia Godymirska, Head of Project and Vendor Management, på telefonnummer 010-109 00 28.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 18 november 2018
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2018-11-01ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Laurell 0738 67 77 78
FöretagSwedavia AB
AdressSwedavia AB
Stockholm Arlanda Airport
19045 Stockholm-Arlanda
KontorsadressStockholm Arlanda Airport
Jobbnummer 4436148
Observera att sista ansökningsdag har passerat.