Vendor Manager

Semantix Språkcentrum AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semantix Språkcentrum AB i Stockholm, Uppsala, Örebro, Västervik, Vimmerby eller i hela Sverige

Semantix är Nordens största språkföretag som erbjuder tjänster inom översättning, tolkning och språkutbildning. Semantix har ett globalt nätverk med 7 000 översättare, tolkar och språkkonsulter, och erbjuder språktjänster på alla språk. Semantix har kontor i Sverige, Finland och Norge.

Semantix söker en Vendor Manager som ska leda leverantörsteamet på Semantix Översättning och ansvara för en inköpsbudget på över 100 MSEK. Du kommer att ansvara på koncernnivå för utveckling och förbättring av processerna för rekrytering, förhandling och relationsbyggande med våra språkleverantörer.
Vi erbjuder
På Semantix arbetar vi med värderingsstyrt ledarskap och du kommer att ha goda möjligheter att utvecklas i din roll.
Rollen som Vendor Manager är mycket viktig för Semantix översättningsverksamhet, och du och ditt arbete kommer att ha stor inverkan på Semantix framtida affärsframgångar.  Bland annat kommer du att ansvara för leverantörshantering och prisförhandlingar, resultatspårning och kvalitetshantering, leverantörsrekrytering och relationshantering samt KPI-hantering och -rapportering vad gäller leverantörer.
Du kommer förstås att ingå i ledningsgruppen för Översättning. Du kommer antingen att vara placerad på vårt huvudkontor i Stockholm eller på vårt Helsingforskontor.

Publiceringsdatum
2013-11-15

Bakgrund
Vi ser helst att du har en högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av inköp och förhandlingar. Du har goda ledaregenskaper och  erfarenhet av  leverantörshantering. Du talar engelska flytande samt gärna svenska och finska, och du har goda datorkunskaper.  Erfarenhet från översättningsbranschen är meriterande, men inget krav.

Viktigt för oss
Du har god organisations- och kommunikationsförmåga samt förmåga att ha många bollar i luften, prioritera och arbeta självständigt.  Du är van vid att tänka strategiskt och ta fram innovativa strategier och lösningar för att uppnå företagets mål. Du kan arbeta i en team- och samarbetsinriktad, funktionsöverskridande miljö. Du tycker om att skapa, utveckla och förnya goda relationer med leverantörer.

Dina personliga egenskaper
Du har god analys- och beslutsförmåga och är detaljinriktad, organiserad, noggrann och precis. Du kan arbeta snabbt, stabilt och fokuserat. Du är intresserad av språk och kommunikation. Du är en naturlig ledare, har en positiv attityd till omgivningen och du känner att du kan relatera till Semantix kärnvärderingar: engagerad, kundorienterad och professionell.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och CV senast den 1 december via www.mercuriurval.com (ref. SE-07412). För mer information, kontakta Malin Blank på +46 8-506 450 23 eller Tiina Karppinen på +46 8-506 450 14. Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE-07412
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Semantix SpråkCentrum AB

Adress
Semantix SpråkCentrum AB

Jobbnummer
1704711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semantix Språkcentrum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semantix Språkcentrum AB: