VD-och ledningsgruppsassistent till ledande Bring Citymail
Adecco Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
2017-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VD-och ledningsgruppsassistent till ledande Bring Citymail" (publicerad 2017-08-08) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du redo för nästa utmaning? Är du en självgående och utåtriktad person som har förmågan att skapa struktur? Är du initiativrik och kraetiv med en god kommunikativ förmåga? Se hit, vi på Adecco har uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2017-07-11Om tjänstenSom VD- och Ledningsgruppsassistent på Bring Citymail har du en viktig roll när det gäller att koordinera och samordna alla löpande möten och aktiviteter kring VD och övriga medlemmar i bolagets ledningsgrupp. Din vardag delas mellan att planera och delta i möten med VD och Ledningsgruppsmedlemmar, föra protokoll och följa upp aktiviteter, fungera som samordnare, samt ta fram och sammanställa rapporter av olika karaktär och utifrån dessa skapa presentationsmaterial och andra underlag till exempel till konferenser och möten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kalenderadministration och möteskoordinering
• Resebokningar, samt hantering av tillhörande reseadministration
• Planera och samordna events
• Mötesförberedelser och skapande av presentationsmaterial
• Generell kontorsadministration
• Till viss del budgetansvar och avstämningar för kontorsinköp
Dina färdigheter och din personlighet
För att trivas i rollen är du en självgående person som genom ett starkt driv och engagemang har förmågan planera ditt arbete väl. Då du kommer arbeta nära VD och Ledningsgruppen trivs du med att samarbeta med andra såväl som att kunna ta egna initiativ och strukturera ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga, är tydlig, håller tidplaner och agerar professionellt. Du håller med lätthet flera processer igång samtidigt och har ett starkt kvalitetstänk i det arbete du utför. Du är van vid att prioritera dina åtaganden. Rollen innebär många kontakter vilket ställer krav på förmåga och vilja att bygga relationer.
Om dig
• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta i en serviceorienterad roll, exempelvis som administrativ assistent eller motsvarande
• Goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av kalenderhantering i Outlook eller motsvarande program. Om du har erfarenhet av Sharepoint så ser vi det som meriterande
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Du är van vid att arbeta med chefsstöd och att arbeta självständigt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som VD-assistent är ett konsultuppdrag på cirka 4-6 månader med start i mitten av Augusti. Arbetsplatsen ligger i Västberga Industriområde.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Kinghed tel 073-684 73 83.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Kinghed
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Jobbnummer 3600573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.