VD-assistent till Sweco

Wise Professionals AB / Receptionistjobb / Stockholm
2016-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VD-assistent till Sweco" (publicerad 2016-11-17) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till Sweco söker vi en VD-assistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, ett föräldravikariat som beräknas till ett år. Start för uppdraget är omgående och placering är i Swecos lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

Ditt uppdrag

Som VD-assistent är du VD:s högra hand och stöttar högt som lågt med varierande uppgifter för att VD:s vardag ska gå ihop. En vanlig dag kan bland annat innehålla planering och bokning inför ledningsgruppsmöten, chefsträffar och bolagskonferenser - vilka du även kommer delta vid, möten med säljare och leverantörer, beställning av luncher och fika samt att uppmärksamma födelsedagar och ordna med julklappar och sommarpresenter. Kortare resor tillsammans med VD kan förekomma ungefär 2 gånger om året.

Ca 60 procent av din tid fördelas på VD-assistentuppgifter samt att stötta bolaget:

• Kalenderhantering
• Beställning av resor, taxi och hotell
• Avtalshantering och hantering av ekonomiska dokument
• Protokollföring vid ledningsgruppsmöten
• Administration kring bolagets uppdragspresentationer
• Medverka vid assistentnätverksmöten och även arrangera mötestillfällen emellanåt
• Vara kontaktperson för reception, café och Facility Management ang städning, catering, post och felanmälan
• Fakturering och hantering av leverantörsfakturor
• Beställning av bud
• Vara VD behjälplig i övriga ad-hoc uppgifter i vardagen

I denna roll stöttar du även Region Stockholm med administrativa uppgifter, exempelvis uppdatering av avtal, IT- och telefonbeställningar, beställning av kontorsmaterial och granskning av visitkort. Ca 40 procent av tiden fördelas på att assistera Region Stockholm, exempel på ansvarsområden:

• Avtalshantering och administrering av pärmar
• Boka, planera och arrangera afterwork, fester och konferenser samt göra beställningar inför frukostar, luncher och fika
• Ansvara för kontorstrivsel och skötsel av kaffemaskin
• Förbereda inför nyanställning samt hantera administration när medarbetare slutar
• Se till så outlook-grupper är uppdaterade
• Administrera parkeringstillstånd

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande assisterande roll och därmed har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är duktig på engelska och svenska, kommunicerar väl i såväl tal som skrift och du är en van användare av Officepaketet. Ingen uppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Rollen innebär ett högt tempo, därför är det viktigt att du trivs som bäst när du har mycket på ditt bord. Vidare arbetar du noggrant och kvalitetsmedvetet med god förmåga att prioritera, du är proaktiv i ditt arbetssätt och ligger alltid steget före för att underlätta för andra i deras vardag.

Som person är du driven och serviceorienterad, prestigelös och positiv. Du trivs i sociala sammanhang där du får nätverka och bygga relationer.

Om Sweco

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 16 miljarder SEK (proforma 2015). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emelie Sillén (emelie.sillen@wise.se) och konsultchef Marie Bodén (marie.boden@wise.se).

Varaktighet, arbetstid
Konsultanställning Vikariat via Wise Professionals

Publiceringsdatum
2016-11-04

Ersättning
Garantilön
Friskvårdsbidrag 250 kr/månaden, försäkringar, tjänstepension

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24
Ange följande referens när du ansöker: 2813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sillén

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
3143164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: