VD-Assistent till Svensk Exportkredit

PerformIQ / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

PerformIQ

Företagspresentation
SEK (AB Svensk Exportkredit) har hjälpt svenskt näringsliv med finansieringslösningar sedan 1962 och det är fortfarande vårt uppdrag. Kombinationen av ett brett kunnande om de internationella kapitalmarknaderna och kreativitet i upplägget ger oss en unik styrka och möjlighet att erbjuda svenska exportföretag och slutkunder konkurrenskraftiga finansieringslösningar. Vi kan även bistå med i lokala valutor och handelsgarantier. På företaget arbetar idag cirka 250 personer på kontoret i centrala Stockholm.

Tjänstebeskrivning
Som VD-Assistent på SEK får du en omväxlande roll som innebär ansvar för att all information, uppföljning och administration kring VD och koncernledning hanteras professionellt gällande innehåll och deadlines. Du kommer bland annat arbeta med allt från reseräkningar och bokningar till presentationer och allmän koordinering av möten. Tjänsten kräver att du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och levererar i tid med högsta möjliga kvalitet. Du trivs med att agera spindeln i nätet med stort fokus på service. Rollen som VD-Assistent innebär många sociala kontakter både internt och externt och det är därför viktigt att du känner dig trygg i en sådan roll.

Krav på person
Vi söker dig som brinner för människor, service och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll. Det viktigaste är dock att du har det rätta drivet och en stark vilja att utvecklas med oss. Det är ett krav att du har goda kunskaper inom svenska och engelska, såväl skriftligen som muntligen.

Som person är du driven, ansvarsfull och engagerad i ditt arbete. Du har en förmåga att kunna se förändringar och är öppen i ditt sätt att tänka inför nya lösningar. Vidare är du ödmjuk och lyhörd med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du inger förtroende och duktig på att skapa kontakter och långvariga relationer. Det är även viktigt att du är serviceminded, affärsorienterad och har en positiv inställning som vittnar om att det mesta är möjligt. Du agerar professionellt i ditt arbete vilket innebär att du strukturerat utför ditt arbete med noggrannhet och engagemang. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrott eller föreningslivet. Ange gärna vilken idrott du har utövat.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö!

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstid
Plats: Stockholm

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Caroline Palm, Rekryteringskonsult, på 08-410 575 01. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-10-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 532
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
PerformIQ

Adress
PerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1357113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ: