VD-assistent till stort internationellt företag

Framtiden AB, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden en glad och driftig person som vill arbeta som heltid VD-assistent. Uppdraget är en direktrekrytering till kund.

Publiceringsdatum
2008-02-25

Företaget
Kunden ingår i en amerikansk koncern vars huvudsakliga områden rör lön och belöning, förmåner och pensioner, förändring och strukturer samt outsourcing. Företagets verksamhet riktar sig mot alla typer av organisationer, stora som små. Koncernen har mer än 60 års erfarenhet av rådgivning och de är etablerade i 35 länder. Stockholmskontorets stora och moderna lokaler ligger i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter och omfattning:
De främsta arbetsuppgifterna handlar om att assistera företagets VD. Arbetet handlar om att planera och organisera VD:s arbetsvecka, vilket b la görs genom att hantera bokningar och möten i dennes kalender. Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att hantera VD:s mail, samt att på sikt sköta vissa mailkontakter och svara på enklare frågor. Arbetet kräver även en förmåga att kunna ta snabba beslut och svara i VD:s ställe. Företagets koncernspråk är engelska. Som VD-assistent kommer du att delta i i styrelsemöten och liknande. Dessa möten sker på koncernspråket engelska, där din uppgift handlar om att föra minnesanteckningar. Dessa möten kan förekomma utomlands, så som VD-assistent kan det bli aktuellt att följa med VD på möten utomlands. Arbetet kan även innefatta andra administrativa uppgifter. Att delta i styrelsemöten ger insikt i bolaget. Företaget präglas av en inställning som går ut på att ingenting är omöjligt. Här finns möjligheter till utveckling! Det finns även möjligheter att hjälpa ekonomi- och marknadsavdelningen med diverse uppgifter.
Skallkrav:
Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Eftersom företaget är en engelskspråkig koncern talar du och skriver flytande engelska. En stor del av arbetet sker med datorn som arbetsverktyg, därför ser vi att du har goda datakunskaper.
Meriterande krav:
Det är en fördel om du behärskar affärsengelska eller har tidigare arbetlivserfarenheter från en engelskspråkig koncern.

Dina personliga egenskaper
Som person är du framåt, energirik och glad! Du är en driven person som är bra på att ta egna initiativ och är inte rädd för att fatta egna beslut. Som person är du snabbtänkt och hitta lösningar på problem. Du ser vad som behöver göras och tar tag i det. Vi ser även att du är en öppen person som är intresserad av att lära sig nya saker.
Dessutom ser vi att du är ambitiös som person och engagerad i det du gör. Eftersom arbetet består av många olika delar är det viktigt att vara strukturerad och ha ordning och reda. En huvuddel i arbetet handlar om kontakter, därför är det centralt att ha ett trevligt och korrekt sätt i kommunikationen med personal, kunder och konsulter. Du är en social person med positiv inställning som alltid bjuder på ett leende.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid
Start: omgående. Omfattning: heltid. Rekrytering direkt till kund.

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överrenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-03

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
S:t Eriksgatan 46B
11234 Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-522 598 54

Jobbnummer
145608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: