VD-assistent till Stockholms Handelskammare!

Novare Professionals / Receptionistjobb / Stockholm
2019-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VD-assistent till Stockholms Handelskammare!" (publicerad 2019-03-24) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Stockholms Handelskammare driver en rad frågor för att förbättra företagens villkor, både regionalt och internationellt. Tillsammans med våra medlemsföretag arbetar vi för att öka Stockholms och Uppsalas attraktivitet för både människor och företag. Stockholms Handelskammare gör skillnad för företag och företagare i huvudstadsregionen. Vi är en betydelsefull mötesplats för våra 2 000 medlemsföretag och en modern, snabbrörlig arbetsplats för våra anställda. Läs mer om Stockholms handelskammare via https://www.chamber.se/

Drivs du av att arbeta med struktur och ordning i professionella sammanhang? Har du kanske till och med ett intresse för politik och samhällsfrågor eller brinner du bara för att få vara den som får vardagen att gå ihop? Då kan det vara dig vi söker för rollen som VD-assistent till Stockholms handelskammare.

OM TJÄNSTEN

I rollen som VD-assistent hos Stockholms Handelskammare kommer du att arbeta brett med det administrativa stödet för CEO Andreas Hatzigeorgiou. En väldigt varierande och bred roll där varje dag innebär nya utmaningar. Här får du snabbt en inblick i hur det är att arbeta med en medlemsorganisation och du blir automatiskt insatt i politiken både i Stockholm och i Sverige. Här blir du en del av en fartfylld och positiv miljö som ställer krav på både prioriteringsförmåga och integritet.

I rollen kommer du att arbeta med att:

• Boka in möten, seminarium och evenemang i kalendern
• Ta emot besök och ordna kaffe/luncher/middagar
• Mail- och kalenderhantering
• Förbereda möten, agenda och protokoll
• Förbereda presentationsmaterial och underlag till möten
• Planera och koordinera besök och konferenser
• Resebokningar och reseadministration samt utlägg
• Anordna avtackningar, köpa presenter och skicka blommor
• Skriva ihop och distribuera styrelsehandlingarna

I tjänsten ingår emellanåt övrig administration och ad-hoc uppgifter som rör organisationen och Andreas vardag.

Tjänsten är en direktrekrytering till Stockholms Handelskammare och processen i helhet hanteras av Novare. Det är därför Stockholms handelskammares önskemål att alla frågor kring processen riktas direkt till Novare via mail till anna.liljegren@novare.se.



Publiceringsdatum
2019-03-20

Kvalifikationer
I den här rollen söker vi dig som är proaktiv, strukturerad och tydlig i din kommunikation. Andra beskriver dig troligtvis som en härlig kollega med hög integritet och en känsla för vad som passar sig i olika sociala sammanhang. Du har ett öga för detaljer med ett naturligt sinne för planering och att "tänka på stående fot".

Vi ser det som krav för rollen att du har:

• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande kunskaper i både svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av liknande roller

ÖVRIG INFORMATION

Start: Snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Stockholm
Anställningsform: Heltid

Låter det här som ett spännande nästa steg i karriären? Ansök då redan idag - allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
4681335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: