VD-assistent till Läktarproffs Fastighet

KFX HR-partner Skandinavien AB / Fastighetsskötarjobb / Sundsvall
2025-06-18


Visa alla fastighetsskötarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Sundsvall, Timrå, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-06-18

Om tjänsten
Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som vill arbeta nära bolagets högsta ledning? Vi söker en VD-assistent till Läktarproffs Fastighet AB - en central roll där du får vara bollplank och stöd till VD i både strategiska och operativa frågor. Som VD-assistent arbetar du med såväl daglig verksamhetsadministration som långsiktiga projekt, och du får en nyckelposition med stor inverkan på bolagets effektivitet och kommunikation.

Du blir navet i vår organisation och ansvarar för samordning, uppföljning och informationsflöden inom företaget - samt ut mot kunder, samarbetspartners och hyresgäster.

Tjänsten erbjuder en varierad vardag med stor möjlighet att påverka och utveckla rutiner och processer.

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget
Läktarproffs Fastighet AB är en familjeägd fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Sundsvall/Timrå och Umeå.
Bolaget erbjuder kommersiella fastigheter och nyproduktionsprojekt. Vi sitter på ett kontorshotell vid södra brofästet som vi delar med egna hyresgäster i ett trevligt arbetsklimat.

Dina arbetsuppgifter
Som VD-assistent på Läktarproffs Fastighet AB kommer du att ha en central roll där du avlastar och samarbetar tätt med VD i både operativa och strategiska frågor. Du fungerar som en förlängning av VD:s roll och ansvarar för att skapa struktur, följa upp beslut och säkerställa ett effektivt informationsflöde i organisationen. I tjänsten ingår även projektstöd och administration kopplat till fastighetsförvaltning, marknadsföring och kundkontakt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:


Att samordna och följa upp interna och externa projekt, t.ex. bygg- och renoveringsinsatser


Administrativt stöd till VD i form av dokumenthantering, mötesbokning och protokollföring


Att förbereda beslutsunderlag, skapa presentationsmaterial och följa upp åtgärdslistor


Kontinuerlig kontakt med hyresgäster, leverantörer och andra samarbetspartners


Hantering av fakturor och ekonomi i Fortnox samt enklare budgetuppföljning


Arbetet med marknadsföring och kommunikation, t.ex. publicering av lediga lokaler och inlägg i sociala medier


Bidragsansökningar och administration kring förbättringsprojekt


Stöd vid upphandlingar, offertförfrågningar och avtalsadministration

Du får ett varierande och självständigt arbete med stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt inom hela organisationen.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen som VD-assistent ser vi att du är en initiativtagande, strukturerad och trygg person som är van vid att arbeta nära beslutsfattare. Du är lösningsfokuserad, har god omdömesförmåga och kan hantera både det operativa och strategiska i vardagen. Som VD-assistent har du en mycket god organisationsförmåga och är van och bekväm med att arbeta med många olika uppgifter parallellt.

Vi ser gärna att du har:


Vana att arbeta i digitala system, gärna med kunskap i Fortnox eller motsvarande affärssystem


Erfarenhet av att hantera projekt, upphandlingar eller fastighetsrelaterade arbetsuppgifter (meriterande)


Grundläggande ekonomikunskaper och förståelse för fakturahantering och enklare bokföring


God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi söker dig som är lösningsorienterad, proaktiv och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du trivs med att vara en nyckelperson i en mindre organisation där du får ta ansvar och vara med och utveckla både arbetsmetoder och företagskultur.

Övrig information
Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på amanda.blomkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner

Jobbnummer
9394287

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: