VD-assistent till FAR

Bravura Sverige AB / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-11-01

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FAR har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FAR en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
FAR är en branschorganisation inom redovisning, revision och rådgivning, och är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag inom ekonomiområdet med cirka 300 årliga utbildningstillfällen. FAR tillhandahåller Far Online, en ledande tjänst för digital tillgång till regler och handledning inom ekonomiområdet.

FAR har drygt 5 000 medlemmar och strax under 1 000 anslutna medlemsföretag som sysselsätter runt 16 000 personer. FAR:s medlemmar är auktoriserade och godkända revisorer, redovisningskonsulter, skatterådgivare, lönekonsulter och specialister samt små och stora företag inom redovisning, revision och rådgivning.

FAR hjälper branschen att göra nytta för näringsliv och samhälle. FAR:s uppdrag från medlemmarna är att klargöra god yrkessed, paketera och förmedla kunskap samt att driva opinionsbildning. Verksamheten består idag av 46 medarbetare som arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm.


Dina arbetsuppgifter
Som VD-assistent arbetar du dedikerat gentemot VD/generalsekreterare på FAR där du ansvarar för all service som är kopplad till dennes persons administrativa behov. Syftet med rollen är att underlätta och möjliggöra det dagliga arbetet. Du finns även behjälplig för att assistera ytterligare delar av ledningsgruppen, deltagare vid anordning av interna och externa projekt och events samt utgör ett administrativt stöd vid de löpande möten som äger rum under ett år.

Konkreta arbetsuppgifter:
• Administrera och hantera kalender
• Boka resor, möten och föreläsningar
• Utgöra ett administrativt stöd vid planering av löpande möten för ledningsgrupp, styrelse och expertnätverk i form av att skapa kallelser, agendor och uppdatera deltagare löpande inför möten.
• Förbereda och sammanställa olika former av mötesunderlag och presentationer inför möten
• Skriva protokoll och minnesanteckningar
• Boka in årliga större event
• Vara behjälplig gentemot generalsekreterare/vd i övriga allehanda ad-hoc uppgifter

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll som VD/chefs-assistent, gärna inom ekonomi och finans
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift
• Meriterande med eftergymnasial utbildning och grundläggande kunskaper inom ekonomi

För att trivas i rollen tror vi att du gillar att driva ditt eget arbete framåt och att du motiveras av ordning och reda. Vi tror vidare att du är en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter då du har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Vidare är du alltid är noggrann och metodisk i ditt arbete. Då arbetet innefattar dialog med olika parter så har du en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du är alltid tydlig och transparent, håller vad som lovas, agerar professionellt och är affärsmässig i alla lägen.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: VD-assistent, chefsassistent, assistent, executive assistant, Stockholm, omgående, ledningsgruppsassistent

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6085939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: