VD-assistent till Euromaint

The Pace / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Pace i Stockholm, Solna, Botkyrka, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Till Euromaint söker vi nu en erfaren och proaktiv VD-assistent. Detta är till att börja med ett konsultuppdrag via The Pace på 6 månader och för rätt person kommer det finnas god chans till fast anställning efter perioden. Start är så snart som möjligt och placering är i Euromaints lokaler vid Solna Strand.

Om Euromaint

Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon.

Ditt uppdrag

Som VD-assistent har du en central roll och är en nyckelperson i företaget. I din roll kommer du att stötta David Schelin, VD för företaget. Du är Davids högra hand och kommer göra allt för att stötta samt underlätta i hans vardag. I ditt arbete ingår det även att agera administrativt stöd gentemot övriga medlemmar i ledningsgruppen. Vi anser det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med intern kommunikation där du har arbetat med bearbetning av texter som nyhetsbrev, inbjudningar och om intresse finns även ansvara för inlägg av olika sociala medier. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Stötta VD i mail- och kalenderhanteringKalla till och förbereda struktur och agenda inför ledningsgruppsmöten samt delta och ansvara för protokollföring, sammanställning och korrespondens till berörda parterSkapa presentationer i PowerpointBoka och koordinera resor samt hotell, främst inom SverigeHantera interna och externa kontaktytorPlanera olika arrangemang som interna events samt konferenserÖvriga ad hoc-uppgifter

Publiceringsdatum
2018-12-05

Bakgrund
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av rollen som VD-assistent och som person är du van vid att hantera många olika kontaktytor - något som du trivs bra med. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och du är en god kommunikatör. Du är en van användare av Officepaketet, särskilt Powerpoint. Vi värdesätter också om du har intresse för nya digitala plattformar och kommunikationssystem. Vi ställer höga krav på noggrannhet, struktur och integritet.

Som person är det viktigt att du sprider god energi och har en positiv inställning till olika moment i vardagen. Du trivs i sociala sammanhang där du får nätverka och bygga relationer. För att axla rollen är det viktigt att du har hög integritet då du arbetar under Ledningsgruppens förtroende. Du arbetar framgångsrikt på ett ytterst strukturerat och noggrant sätt samt har ett öga för detaljer. Din erfarenhet har gjort dig till en person som snabbt kan ta beslut och du är van vid att alltid ligga "steget före" för att underlätta VD och ledningsgruppens vardag.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön - Fast plus rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: thepace18744
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Pace

Adress
The Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4494483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Pace

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Pace: