VD-assistent till Åhléns AB

Sense Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sense Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se 

På Åhléns jobbar vi med människors drömmar, utmaningar och behov. Det börjar redan i skapandet av produkterna, och följer sedan med från varuhusen och hem till någons liv. Och eftersom människor ständigt är på väg mot något nytt, är vi som företag också det. Hoppas du vill följa med oss på vår resa.

Åhléns AB söker nu en VD-assistent. Rollen går i stort ut på att underlätta för, planera, koordinera och strukturera kring VDs olika åtaganden och ställer höga krav på att du självständigt kan lyfta blicken och identifiera uppgifter och lösningar snabbt. Du har vana att tänka själv och ligga steget före och prioritera. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter i nära samarbete med bolagets ledning varför det är mycket viktigt att du är van att hantera konfidentiell information med hög integritet.

Arbetsbeskrivning: I rollen som VD-assistent kommer du att arbeta nära VD och delvis också företagsledningen. Arbetet innebär att sköta administrativa sysslor såsom kalenderhantering, mötesbokningar, informationsspridning, produktion av avancerat presentationsmaterial, korrekturläsning, reseplanering samt andra aktiviteter och uppgifter som berör VD. Du deltar vid och för protokoll vid månatliga företagsledningsmöten, styrgrupper där VD är ordförande samt styrelsemöten (kalla, distribuera agenda, planera, ta protokoll, uppföljning etc på engelska).

Som VD-assistent är du även med vid planering och genomförande/dokumentering av konferenser och större möten i Sverige. Du tillhandahåller och strukturerar upp information och nödvändigt material inför möten samt sköter den dagliga logistik­planeringen kring VD. Rollen innefattar även fakturahantering varför det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem. Du har ett nära samarbete med andra assistenter inom koncernen och arbetar mycket självständigt.

Personliga egenskaper: Du har en hög servicenivå, stor flexibilitet och vana att hantera adhoc uppgifter och lösa situationer när de uppstår. Du har ett gott eget omdöme, hög integritet och en "can do" attityd. Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicera med olika parter över fler arbetsområden. Det är du som tar initiativ till att saker sker och det är därför viktigt att du har en proaktiv och nyfiken attityd samt att du är en problemlösare med skinn på näsan.

Tidigare erfarenhet och kompetenskrav: Vi tror att du är van att organisera och strukturera dig själv och andra samt är van att arbeta i en internationell, tempofylld och professionell miljö där det ställs höga krav på medarbetarna. Du kan ha erfarenhet från en liknande tjänst men även ha en annan bakgrund med rätt förutsättningar och kompetens för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlighet. Hög datakunskap och dokumenterad erfarenhet av avancerad användning av Power Point är viktigt. Då VD är engelsktalande är det även ett krav att du talar och skriver flytande engelska såväl som svenska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start under hösten 2014.

Stämmer du in på ovanstående beskrivning är du varmt välkommen med din ansökan och CV genom nedanstående länk snarast möjligt, dock senast den 19 september 2014. Urvalsprocessen kommer att ske löpande. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Sense Talents via e-post: susanne@sensetalents.se .

Publiceringsdatum
2014-08-22

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Waering, Rekryteringskonsult 0707949160

Företag
Sense Rekrytering AB

Adress
Sense Rekrytering AB
Grev Turegatan 10 A
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
Grev Turegatan 10 A 11446 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1972421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sense Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sense Rekrytering AB: