VD-assistent till affärsflygsoperatör på Landvetter
KFX HR-partner Göteborg AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Halmstad eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-05-08Om tjänstenVill du arbeta på en familjär arbetsplats där dina främsta arbetsuppgifter är att stötta VD och ansvara för företagets kontorsmiljö? Är du öppen och prestigelös och trivs i en roll där du får ge service till såväl kollegor som kunder? Finns du tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!
Affärsflygsoperatören European Flight Service har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund. Det finns goda möjligheter att gå över i en anställning hos European Flight Service.
Om företagetEFS, European Flight Service är en svensk affärsflygoperatör med hela världen som servicefält för sin flexibla och moderna flygplansflotta. EFS har sin bas på Landvetter utanför Göteborg men finns också representerade på flygplatserna i Stockholm och London. Bolaget ägs av SFS Holding (ett bolag inom Soya Group) och arbetar nära bolaget European Maintenance Service (EMS). EMS bedriver flygplansverkstad och erbjuder ägare och operatörer av flygplan all tänkbar teknisk service.
EFS kontor är beläget vid Landvetter flygplats.
Dina arbetsuppgifterI rollen som VD-assistent blir dina främsta arbetsuppgifter är att stötta företagets VD i det dagliga arbetet samt ansvara för företagets kontorsmiljö.
• Ansvara för att ta emot meddelanden samt författa mail och brev
• Ansvara för VDs agenda
• Ta emot besökare och ansvara för att allmänna utrymmen är snygga och representativa
• Hantering av utgående- och ingående post.
• Beställning av kontorsmatreal, frukost, blommor, fikabröd samt vara kontakt med leverantörer tex. städbolag
• Förbereda och översätta dokument från engelska till svenska
• Hantera företagets kundfakturering, reseräkningar samt kvitton
• Övrigt förekommande administration
KvalifikationerVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, för oss är det viktigt att du är en självgående och positiv person som är öppen för att hjälpa till där det behövs. Du har ett representativt uppträdande och en vilja att ge VD, interna kollegor samt företagets kunder ett professionellt och bra bemötande i alla lägen.
Förutom att du är en representativ person som trivs med att ge service är det också viktigt att du har ett proaktivt förhållningssätt för att underlätta VDns och dina kollegors vardag. Du trivs i en roll där du får strukturera ditt och andras arbete och ser inga problem när oväntade arbetsuppgifter behöver lösas med kort framförhållning. Du lockas av ett arbete där en stor del handlar om att ha ordning och reda, såväl på papper, fysiska kalendrar som i kontorsmiljön.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieexamen samt vara mycket bekväm i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat med fakturering eller liknande ekonomirelaterade uppgifter.
Övrig informationTjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
•
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 3747
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPaula Jansson 031-711 98 00
FöretagKFX HR-partner Göteborg AB
AdressKFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6
Jobbnummer 4775459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.