VD-assistent/Pole-assistent
Vinci Energies / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vinci Energies i Göteborg Om rollen
Som VD-assistent/Pole-assistent kommer du i första hand arbeta med att vara ett stöd till VD/Polechef men även till andra personer i polledningen. Det innebär en varierande roll med arbetsuppgifter av både enklare och mer kvalificerad karaktär. Du kommer att i första hand planera och koordinera VD/Polechefs arbetsvardag med resebokningar, presentationer, översättningar, möten, konferenser etc. Vanligt förekommande uppgifter är att förbereda underlag inför möten, ta fram olika typer av presentationsunderlag, sammanställningar och översättningar.
Du kommer exempelvis att:
• Sammankalla och koordinera möten och konferenser
• Uppföljning och sammanställning av material från övriga chefer i organisationen under rapporteringsperioder inom koncernen
• Skapa och supportera VD/Polechef med dokumentationsstruktur
• Resebokning och tillhörande reseadministration
• Skriva mötesprotokoll
• Översätta och kvalitetssäkra material och presentationer
• Intern kommunikation, t.ex. lägga ut nyheter
• Ta på egen hand fram underlag, sammanställa rapporter samt göra analyser efter behov
• Mottagande av material från koncernen och ansvar för distribution ut i verksamheten
• Ad hoc uppgifter som kan vara varierande karaktär
• Övrig administration kopplat till Pole-verksamheten
Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som VD-assistent, administrativ assistent eller koordinator. Du är van att arbeta i en stöttande roll som kräver att du ha en hög personlig mognad samt vara noggrann, lyhörd och skicklig på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt och att du är prestigelös i att arbeta utifrån behov, förändrade förhållanden och stötta upp där det behövs och när det behövs. För att lyckas i rollen ser du lösningar istället för problem och kan självständigt agera snabbt och professionellt i olika situationer.
Vi söker dig som:
• Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, ekonomi eller annat för tjänsten lämpligt område
• Har mycket goda kunskaper och vana av att arbeta i hela Officepaketet
• Är flytande i svenska och engelska, så väl i tal som skrift. Goda kunskaper i franska är meriterande. Du har tidigare arbetat med översättning av affärsengelska.
• Har B-körkort
Vi erbjuder
Du ges möjlighet att arbeta nära VD/exekutiv ledning och får inblick i arbetet på ledningsnivå. Du arbetar med varierande uppgifter och har till viss del internationella kontakter inom koncernen. Du kommer ha en viktig funktion för VD/Polechefens dagliga arbete.
Sista ansökningsdagen är 2019-03-10. Varmt välkommen med din ansökan!
För ytterligare information kontakta:
Marie Boqvist, HR-specialist på 0707659157 eller Anna-Lotta Lind, HR-direktör på 0707659057.
Sitter du på mobilen?Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede.
Om VINCI Energies
I en värld som är i ständig förändring, fokuserar VINCI Energies på anslutningar, prestanda, energieffektivitet och data för att påskynda utbyggnaden av nya tekniker och stödja två stora förändringar: digitaliseringen och energitransformeringen. Med starka regionala rötter och agil organisationsstruktur så ökar VINCI Energies 1600 affärsenheter tillförlitligheten, säkerheten och effektiviteten av energi-, transport- och kommunikationsinfrastruktur, fabriker och byggnader.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-02-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lotta Lind
anna-lotta.lind@vinci-energies.seFöretagVINCI Energies
AdressVINCI Energies
Hildedalsgatan
41705 Göteborg
KontorsadressHildedalsgatan, Göteborg
Jobbnummer 4634568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.