VD-assistent och kommunikationsansvarig
Mervärden AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mervärden AB i Södertälje,
Stockholm,
Strängnäs,
Sigtuna,
Malmö eller i
hela Sverige Åkers Sweden AB söker VD-assistent och kommunikationsansvarig.
Åkers förenklar det dagliga livet för kunder i vals industrin över hela världen genom att erbjuda högkvalitativa valsar och relaterade tjänster i rätt tid.
Åkers Sweden AB ingår i Åkers Group och är beläget i Åkers styckebruk. Åkers Sweden AB är världsledande inom valstillverkning för industriellt bruk.
Anläggningen i Åkers Styckebruk är den största i Sverige med smältverk, nio induktionsugnar, 20 värmebehandlingsugnar och 50 verktygsmaskiner för svarvning, fräsning och slipning.
Företaget har idag ca 350 anställda.
Åkers Group är ett av de äldsta företagen i Sverige, som grundades år 1580. Åkers Group har idag ca 2000 anställda och 10 fabriker i tre världsdelar. Åkers Koncernens huvudkontor ligger i Åkers styckebruk.
Åkers Sweden AB söker VD-assistent och kommunikationsansvarig.
Du kommer i rollen som assistent bistå VD/Divisionschef, Platschef och övriga i Divisionsledningen med traditionella assistentuppgifter som att ta fram underlag för möten göra presentationsmaterial samt att föra protokoll och arkivera. Du är ledningens topp administratör som sköter bl.a. rese och visum ansökningar, bokar konferenser och möten, arrangerar kundbesök och mycket mer.
I tjänsten ingår även attestering och kontroll av fakturor, tidredovisningssystem time-key samt göra kontorets inköpsbeställningar. Framtagande av nyckeltalsrapportering och månadsrapporter inklusive flertalet ekonomiska rapporter. Du driver egna projekt och utredningar.
Som kommunikationsansvarig för Åkers Sweden och Division Cast Rolls Europe and Asia ansvarar du för att hålla ihop all intern kommunikation genom bl.a. månadsbrev. ActÅkers och VD/Platschefs-informationsmöten. Du ansvarar också för en viss intern kommunikation.
Arbetet kräver att du är noggrann och levererar med en hög kvalitet samtidigt som du måste vara stresstålig och kunna hantera varierande arbetsbelastning. Arbetet innebär mycket internationella kontakter vilket kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Talar du franska är detta absolut ingen nackdel. Du älskar utmaningar!
Din bakgrund kan variera. Du har någon form utav eftergymnasiala studier, gärna med inriktning mot ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van användare utav moderna IT-hjälpmedel. Du är strukturerad, lyhörd och har god förmåga att ta initiativ och planera.
Åkers Sweden AB samarbetar med MerVärden AB i denna rekrytering. Välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev till
akers@mervarden.se snarast dock senast 31 augusti 2011. Intervjuer pågår löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av Tomas Gelin på 070 555 55 84 eller via
tomas.gelin@mervarden.sePubliceringsdatum2011-07-14Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-31
Ange följande referens när du ansöker:
akers@mervarden.seAnsökan kan skickas till e-postadress:
akers@mervarden.seKontaktTomas Gelin, 0705555584,
tomas.gelin@mervarden.seFöretagMERVÄRDEN AB
AdressMERVÄRDEN AB
15251 SÖDERTÄLJE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0705-555584
Jobbnummer 985124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.