VD-assistent

Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB / Assistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB i Sandviken

I över 100 år har Sandviken Energi skapat möjlighet för människor och näringsliv i Sandvikens kommun att växa. Vårt arbete påverkar livet för alla i kommunen - det ställer höga krav på att vi erbjuder trygga, driftsäkra och prisvärda tjänster av hög kvalitet. Vår historia började 1914, när Sandviken Yttre Belysnings AB bildades. Sedan dess har vi bytt namn, utvecklats till en koncern med fyra affärsområden, över 160 medarbetare och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Vi är en trygg och stabil arbetsgivare som skapar samhällsnytta för dagens och för kommande generationer. Vår värdegrund, som uttrycks i rubrikerna ansvarstagande, engagerade och öppna, lägger grunden för hur vårt arbete bedrivs och hur vi bemöter varandra och våra kunder.


Publiceringsdatum
2022-04-13

Arbetsuppgifter
Är du VD-assistent med intresse för koordinering av personalaktiviteter och kommunikation? Har du några års erfarenhet av en kvalificerad assistentroll och ser dig om efter en ny utmaning? Om du har en utpräglad administrativ ådra kombinerad med en genuin servicekänsla, då kan vi på Sandviken Energi ha jobbet för dig!

Som VD-assistent har du en central, ansvarsfull och omväxlande roll i kärnan av verksamheten. Du arbetar nära vår VD och stöttar proaktivt i det dagliga arbetet samt bistår HR-chefen med administrativa arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Sköta all praktisk hantering av administrativa uppgifter gällande ledningsgrupp och styrelse
• Ansvara för att kallelser och dagordning utformas och sänds ut
• Protokollföra styrelse- och ledningsgruppsmöten samt distribuera material till dessa och förbereda interna och externa presentationer
• Diariehantering
• Ansvara för resebokningar och mötesbokningar
• Koordinera externa och interna möten, konferenser och events
• Vara behjälplig med internkommunikation
• Kontera leverantörsfakturor och hantera utläggsredovisningar
• Administration av inköpssystem
• Koordinera utbildningar och aktiviteter för medarbetarna


Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasial utbildning med en inriktning med relevans för rollen. Du har också några års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är driven, administrativ, lösningsorienterad, ansvarsfull och kommunikativ. Du är engagerad och motiveras av att nå uppsatta mål samt att förbättra befintliga processer vid behov.

Som person är du initiativtagande, strukturerad, serviceinriktad, prestigelös och noggrann. Du har förmågan att skapa goda relationer både intern och externt. Självklart förstår du vikten av hög integritet och sekretess då affärskritisk information hanteras.
Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i arbetet och behärskar till exempel Office 365 inklusive SharePoint, Teams och Powerpoint. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Då många uppgifter kräver en koordinerande roll tror vi att du trivs med att planera och driva aktiviteter från start till mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten är säkerhetsklassad.

ÖVRIGT
Välkommen att bidra till Sandviken Energis fortsatta utveckling!
Vi erbjuderdigen trygg och spännande arbetsplats med ett gäng härliga kollegor. Vi har fokus på säkerhet och hållbar arbetsmiljö - hos oss ska du kunna jobba ett helt arbetsliv utan att ta skada. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Vi ser styrkan i våra olikheter och genom en inkluderande kultur lyckas vi allra bäst med vårt uppdrag.

Vi värnar om att alla ska ha balans mellan arbete och fritid och som medarbetare hos oss kan du ta del av flera förmåner så som möjlighet att träna i vårt eget gym, massage, delta i friskvårdsaktiviteter samt friskvårdsbidrag.

Fackliga företrädare
Sveriges ingenjörer, Ledarna, Kommunal, Vision och Seko. Representanter nås på tfn 026-241600

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare
Sandviken Energi gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplatser för en pågående rekrytering och ber er därför inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "321-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346), https://sandvikenenergi.se/

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB

Kontakt
HR chef
Kristina Ederström
026-240108

Jobbnummer
6537458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Sandviken Energi AB: