VD-assistent

Transdev Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna eller i hela Sverige

Nu söker vi en VD-assistent till huvudkontoret i Bromma

Om Tjänsten
Vill du arbeta i ett högt tempo med drivna kollegor i ett internationellt företag inom kollektivtrafikbranschen? Är du tillgänglig för nytt uppdrag omgående? Då är du den vi söker!

Vår nuvarande VD-assistent ska vara föräldraledig och vi söker dig som är intresserad av ett vikariat med eventuell möjlighet till förlängning. Rollen rapporterar direkt till VD och är placerad på vårt huvudkontor i Bromma

Arbetsuppgifter
Som VD-assistent kommer du att stötta vår VD med främst administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna handlar i stort om att underlätta vardagen för VD genom att planera, administrera och koordinera agendan, lägga rätt prioritering på uppkommande information och frågor samt hålla i förberedelser inför möten, såsom presentationer och utskrift av mötesmaterial. Du kommer vara engagerad i bolagsledningen där din roll består i att samordna och förbereda möten samt föra protokoll. Som VD-assistent kommer du även hantera reseräkningar och tidrapportering för VD och övriga medlemma i ledningsgruppen samt ansvara för koordinering av ledningsgruppens ledigheter och ta fram ev. delgeringshandlingar i samband med längre ledigheter.

Övriga arbetsuppgifter består bl a av:

• Inkommande fakturahantering i Proceedo
• Planering och koordinering av större konferensbokningar och olika event.
• Vara en administrativ resurs för att lägga ut information på vårt intranät
• Hantera diverse externa inbjudningar exempelvis rundabordssamtal, Almedalen och studiebesök
• Agera processledare för inkommande visselblåsarärenden

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som VD-assistent tror vi att du har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå påbyggt med administrativ och/eller en sekreterarutbildning eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete med ledningsgrupp. Du har goda kunskaper i Officepaketet och ser gärna att du har mycket goda kunskaper inom grafisk presentationsteknik. Du bör även ha god kännedom om dokumentationshantering och ett krav är att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du självständig och strukturerad och van att ta initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå och bidrar till verksamheten genom god och tydlig kommunikation. Du besitter en god förmåga att arbeta i ett klimat med kort framförhållning och tidspress samt att du är duktig på att bygga och upprätthålla goda relationer.

Vi erbjuder
Som VD-assistent på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar, handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Mer information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat t o m 2018-01-31 med möjlighet till eventuell förlängning. Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jaqueline Mutlu, VD-assistent, 08-629 50 00.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och brev senast 2017-04-02.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Vikariat nio mån med ev. möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2017-03-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Ekman Helene.ekman@transdev.se

Företag
Transdev Sverige AB

Adress
Transdev Sverige AB
Fredsforsstigen 22-24
16867 Bromma

Kontorsadress
Fredsforsstigen 22-24

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Transdev Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
3381396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: