VD-assistent

Wolters Kluwer Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wolters Kluwer Sverige AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Rollen som VD-assistent på Wolters Kluwer innebär flera ansvarsområden. Förutom traditionella arbetsuppgifter för VD kommer du också att koordinera och administrera vår internkommunikation, utföra viss HR-administration, planera konferenser och event samt ansvara för viss kontorsservice.

Bland dina arbetsuppgifter kan följande nämnas:

Assistent till VD:
• Hantera VD:s kalender, bevaka mailen, boka möten och resor samt framställa presentationer etc.
• Hantera bolagshandlingar, ha kontakt med styrelse och moderbolaget i Holland/USA.
• Ordna chefs- och ledningskonferenser och andra sociala aktiviteter.
• Medverka i lednings- och styrelsemöten och skriva protokoll.

Internkommunikation:
Som koordinator för internkommunikationen skall du bevaka vad som händer i bolaget, samla in information, uppdatera och publicera information på intranätet.

HR-administration:
Vara stöd till anställda när det gäller hanteringen av vårt tids- och reseräkningssystem. Kontrollera och administrera reseräkningar. Även andra administrativa uppgifter inom HR- området kan förekomma.

Kontorsadministration:
Förutom ovanstående så ingår även ansvar för andra service- och administrativa uppgifter inom vårt kontor. Det kan t ex vara inköp och beställningar från olika leverantörer.

Publiceringsdatum
2015-11-13

Profil
Vi söker dig som trivs med ett arbete som innebär att ha en hög servicenivå och samtidigt kunna hantera en mängd olika uppgifter samtidigt. Du måste kunna prioritera bland stort och smått och arbeta effektivt. Du kan agera självständigt samtidigt som du också är bra på att knyta kontakter och samarbeta. Det är också viktigt att du har ett proaktivt arbetssätt för att på bästa sätt underlätta för VD i hans arbete.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från liknande arbete, gärna från en internationell koncern. Du har viss erfarenhet av internkommunikation, både vad gäller att framställa intern information i enklare form och att uppdatera och publicera på intranätet.

Eftersom befattningen innebär täta kontakter med andra bolag i koncernen är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska på en hög nivå, skriftligt såväl som muntligt. Vidare är du van vid modern teknik och har goda kunskaper i Word, Power Point, Excel, Internet etc. Du har utbildning på gymnasienivå.

Med tanke på din nyckelroll är det vidare mycket viktigt att du har integritet och känsla för sekretess. Minst lika viktigt är att du är positiv & glad och vill vara med att bidra till trivseln på Wolters Kluwer.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning som inleds med provanställning i 6 månader
Heltid

Tillträdesdag:
Enligt överenskommelse

Arbetsplats:
Warfvinges väg 39, Stockholm

Så ansöker du
Du söker jobbet via vår hemsida www.wolterskluwer.se , Jobb/Sök lediga tjänster.

Vi ber vänligen rekryteringsbolag och annonssäljare att INTE ta kontakt med oss.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Kontakt
Teresia Schönberg, HR-chef 08-5981 92 93

Företag
Wolters Kluwer Sverige AB

Adress
Wolters Kluwer Sverige AB
10647 STOCKHOLM

Kontorsadress
Warfvinges väg 39

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-598 191 00

Jobbnummer
2528019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wolters Kluwer Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wolters Kluwer Sverige AB: