VD - assistent
Hero / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-04-16FöretagetFör vår kundsräkning ska vi nu tillsätta en VD assistent till ett internationellt bolag i Stockholm. Bolaget sitter söder om stan och har bra pendlingsmöjligheter samt parkeringsplats. Bolaget är välkänt och befinner sig en i en expansiv fas och erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling.
Om tjänstenSom assistent kommer du primärt att supportera VDn för bolaget. Du kommer i mån av tid även att arbeta med att assistera marknad och kommunikations teamet såväl som HR avdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer att vara väldigt varierande, en dag kan du sitta receptionen medans du andra dagen sitter med på ett ledningsgruppsmöte och för anteckningar. Du kommer att underlätta vardagen för VDn vilket innebär att ansvara för kalendern och hantera mailen samt ordna med all logistik inför resor. Du kommer att ha många kontaktytor både intern men även externt och det gäller att du håller en övergripande koll på VDns vardag. Exempel på arbetsuppgifter i rollen:
• Ansvara för kalender- och mail
• Förberedelse av avtal
• Göra utlägg och godkänna fakturor
• förbereda möten samt göra agenda till ledningsmöten samt skriva protokoll
• Förberedelse av presentationsmaterial
• Bokning av resor, hotell och taxi
• Uppdatera facebook och instagram
• Övriga administrativa uppgifter
BakgrundVi söker dig somhar relevant erfarenhet från en koordinerande eller assisterande
roll tidigare. Har du arbetat i en liknande roll som assistent ser vi det som mycket meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med Officepaketet och har ett stort intresse för kommunikation internt såväl som i sociala medier. För att axla rollen på bästa sätt ser vi gärna att du har ett prestigelöst och lösningsfokuserat förhållningssätt samt är duktig på att skapa struktur i dittarbete. Du är duktig på att nätverka inom organisationen samtidigt som du har hög integritet och ett professionellt bemötande. Din erfarenhet har gjort dig trygg i rollen och du är van vid att hantera konfidentiell information.
Tillträde, omfattning och anställning: Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag som på sikt kan leda till en tillsvidareanställning hos kund.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på
Mimmie.swarden@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMimmie Swärdén
mimmie.swarden@hero.se +46729689142
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 4085522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.