Växeltelefonister till Kundcenter i Västerås

Försäkringskassan / Receptionistjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Köping eller i hela Sverige

Referens: 043380-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Växeltelefonister
Placering Kundcenter Västerås
Kundcenter är Försäkringskassans nya center för telefoni och e-post.Vi tar emot samtal från hela Sverige och finns placerade på fem orter; Västerås, Gävle, Stockholm, Lidköping och Ämål/Säffle
Växeln är en kompetensgrupp inom kundcenter för privatpersoner. I Västerås kommer vi att vara 19 årsarbetare när alla är på plats.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som växeltelefonist arbetar du i Försäkringskassans myndighetsgemensamma växel. Du är en del av vårt ansikte utåt och den första kontakten för våra kunder som ringer till oss. Kunderna är både externa och interna och du ansvarar för att förmedla samtalen till rätt person/arbetsområde.
I samråd med din närmaste chef ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Du ansvarar också för att signalera förbättringsområden till enhetschef.

Publiceringsdatum
2008-08-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i telefonväxel, eller kundkontakter, särskilt inom myndighet.
Du är serviceinriktad, lyhörd och har förmågan att bemöta kunderna som ringer på ett professionellt sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt men tar också ansvar för gruppens resultat. Då arbetsbelastningen stundtals är hög kräver arbetet du är stresstålig. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, goda kunskaper i det svenska språket samt goda grundläggande kunskaper i engelska. Du har också god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Margareta Larsson tfn 021- 19 23 30 eller mobil 070- 388 80 75 För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-direkt Bemanning och ledarskap, tfn 08-786 90 00 (vxl). Fackliga kontaktpersoner är ST, Elisabeth Ringsgård, tfn 021- 19 23 92 eller SACO, Thomas Wiklund tfn 021- 19 21 36

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 043380-2008 senast den 29 augusti 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
282588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: