Växeltelefonist till kyrklig verksamhet

Adecco Sweden AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av att hantera inkommande samtal och växelhantering? Är du en person som trivs med att arbeta självständigt och har en god känsla för service? Adecco söker dig som vill få möjligheten att starta upp en helt ny roll hos vårt kundföretag som är kyrkligt verksamma!

Publiceringsdatum
2017-11-20

Om tjänsten
Hos Kyrkogårdsförvaltningen arbetar ca 170 kollegor och har i Göteborg två enheter, Begravningsenheten samt Skötselenheten.
Begravningsenheten ansvarar för samtliga ärenden som rör begravningar inom Göteborg, så som bokning av kapell, gravvisningar, gravrättsärenden, kremationer, gravvårdsritningar samt gravsättningar av kistor och urnor. Inom skötselenheten arbetar de som ansvarar för all skötsel av de 35 kyrkogårdarna i Göteborg.

Du kommer att ingå i begravningsexpeditionens assistentgrupp och som växeltelefonist kommer du får möjlighet att vara med i utvecklingen av en helt ny tjänst.

Ditt primära ansvarsområde innefattar att ta emot inkommande samtal till Kyrkogårdsförvaltningen, såväl interna som externa, och att lotsa dess personer rätt i organisationen. Detta innefattar växel och telefoni men på sikt kan du eventuellt också bli ansvarig för vissa administrativa uppgifter, beroende på hur behoven utvecklar sig.

Om dig
Vi söker dig som har en utpräglad servicekänsla och erfarenhet av att hantera många olika typer av människor. Du har en god kommunikativ förmåga och hanterar det svenska språket obehindrat likväl som att du har goda kunskaper i engelska. Behärskar du även andra språk är detta meriterande. Vidare har du har erfarenhet av att arbeta i växel och har du kunskap om Telia Centrex växelsystem så är detta högt meriterande. Vidare ser vi gärna att du är öppen för att eventuellt även arbeta administrativt med sedvanliga receptionistuppgifter.

Som person har du en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer. Du arbetar lugnt och metodiskt samt är ödmjuk som person. Vidare ser vi att du är flexibel i ditt arbetssätt, är prestigelös och inte rädd för nya uppgifter.

Viktigt för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta i växel
• Att du har en utpräglad känsla för goda service och är prestigelös
• Mycket goda kunskaper i svenska språket men också goda kunskaper engelska. Övriga språk är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Växeltelefonist är ett konsultuppdrag som skall tillsättas omgående med start senast i mitten av december. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan det finnas goda möjligheter till förlängning eller anställning hos vårt kundföretag Göteborgs kyrkliga samfällighet. Allt kontakt gällande rekryteringsprocessen hänvisas till Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3812045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: