Växeloperatörer NOA, NKE, Telefonväxelsektion Malmö

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Malmö, Göteborg, Linköping, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom har avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.

Nationella operativa avdelningen är också nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens telefonväxel som ansvarar för och besvarar de växelsamtal som kommer in via numret 114 14. Telefonväxeln är placerad på tre orter; Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, samordnare, växeloperatörer, databasadministratörer, utbildningsansvarig samt planeringsfunktion.

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver verksamheten med det engagemang, den tillgänglighet och effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Polisen arbetar även aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag, samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.




Publiceringsdatum
2018-09-24

Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Arbetet innebär kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Det innebär att du måste ha förmågan att kunna arbeta strukturerat och noggrant på ett serviceinriktat sätt. Ibland kan arbetsbelastningen vara hög. Vårt mål är att alltid hålla god service och hög kvalitet i samtalen.

Du kommer att ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna, samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. I växeln kommer du att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion.

Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan hanteras i växeln utan att koppla vidare. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och med-verka till utveckling av verksamheten.

Du kommer att få en sex veckor lång instruktörsledd utbildning innan du börjar arbeta självständigt.




Kvalifikationer
VI SÖKER DIG SOM HAR:

• Slutbetyg från gymnasieskola
• Serviceerfarenhet med kundkontakt
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR:

• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider, förlagda till helger och nätter
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Vana av att arbeta både självständigt och i team.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.

Vi söker dig som är:

• Serviceinriktad
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel och stresstålig med en god förmåga att hantera tempoväxlingar
• Självgående med en god förmåga att samarbeta
• Kommunikativ (både verbalt och skriftligt samt med förmågan att kunna bilda sig en korrekt uppfattning av och förstå kundens behov).

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Serviceerfarenhet med kundkontakt


ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Arbetsort: Malmö

Arbetstid: Periodplanerad arbetstid (skiftestjänstgöring, dygnet runt, årets alla dagar)

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

ANSÖKAN

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Marie Södergran, 010-56 37 592.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-03
Ange följande referens när du ansöker: C21976/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Rydberg Andersson 010-56 153 33

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4363298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: