Västtrafiks kundservice söker vikarie till utredningsavdelningen
Västra Götalandsregionen / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Vi söker 1 vikarie till vårt utredningsteam på kundservice, med start omgående.
Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.
Rollen
Västtrafiks avdelning för kundservice-utredning består av ca 20 medarbetare. Vårt uppdrag är att förbättra och utveckla kundinformationen och dialogen med både befintliga och potentiella kunder.
Rollen på kundservice-utredning innebär i första hand att hantera och utreda ärenden som inkommer från kundservice 1:a linje och besvara kunder via vår facebooksida. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga mer komplicerade ärenden och att samordna information från, och till, externa parter, som till exempel trafikföretagen och biljettkontrollanter.
Västtrafik som arbetsplats
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.
Vem är du?
Vi söker dig som har en hög känsla för service, ett lösningsorienterat förhållningssätt och förstår värdet av en hög kundnöjdhet.
För att lyckas i rollen krävs att du är en duktig kommunikatör och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt och är självgående och kan ta egna beslut. Du gillar att samarbeta och att bidra till helheten.
Publiceringsdatum2021-12-13KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, humaniora eller samhällsvetenskap alternativt motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare arbetat i en support/serviceroll och har god datorvana samt lär dig snabbt nya system. Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller liknande verksamhet ser vi det som meriterande.
AnställningsvillkorTjänsterna omfattar 100% och är vikariat med start omgående med goda möjlighethet till förlängning. Schemalagd arbetstid, måndag- fredag med inslag av helgarbete. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Teamledare Josefin Schönemann, 010-4345141
josefin.schonemann@vasttrafik.seVi ser fram emot din ansökan dock senast den 2022-01-02. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till
urvals- och intervjufasen.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: omgående Visstidsanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/8220".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Västtrafik, Leverans, Kundservice-utredning
Kontakt Josefin Schönemann
010-4345141 Jobbnummer 6176672
Observera att sista ansökningsdag har passerat.