Västsvenska Handelskammaren söker Administrativ koordinator

Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering i Göteborg

Västsvenska Handelskammaren är en näringslivsägd organisation med uppgift att göra Västsverige starkare. Vi har ca 2 900 medlemsföretag och är cirka 80 anställda. Verksamheten bedrivs från våra kontor i Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Borås, Skövde och Stockholm. Vår huvuduppgift är att genom lobbying och opinionsbildning påverka lokala, regionala och nationella politiker att fatta beslut som gynnar de västsvenska företagen. Vi är partipolitiskt obundna och icke vinstdrivande.
För mer information om Västsvenska Handelskammaren www.vastsvenskahandelskammaren.se


Publiceringsdatum
2017-06-26

Dina arbetsuppgifter
"Vi söker en medarbetare som ska förstärka teamet inom affärsområdena Handelsdokument och Affärsjuridik. Tjänsten fördelas inom bägge affärsområden och arbetssysslor är såväl administrativa som av rådgivande och säljande karaktär gentemot medlemmar och kunder."

Handelsdokument: Du kommer att arbeta med administration och utfärdande av handelsdokument samt exportteknisk rådgivning. Teamet består av 3 personer, som handlägger ärenden relaterade till varors ursprung samt temporär export. Handelskammaren utfärdar ursprungscertifikat, en uppgift som är lagstadgat reglerad under tillsyn av Kommerskollegium och Tullverket och ATA-carneter för temporär export. Inom ramen för verksamheten innefattas även koordinering med andra handelskamrar. Tjänsten innebär omfattande externa kontakter med kunder och andra aktörer både i Sverige och utomlands.

Affärsjuridik: Detta affärsområde arbetar dels med internjuridik, dels externa tjänster. Jobbet innebär att assistera vår affärsjurist i de externa tjänsterna och är främst av administrativ karaktär. Tjänster som man kommer att administrera är källkodsdeponering, besiktningsmän samt våra juridiska nätverk och utbildningar. Det dagliga arbetet innefattar handläggning av ansökningar, kommunikation, tvistehantering och viss försäljning, samt administrativt arbete med bl a CRM-registrering och ekonomi.

Vi söker dig

Den ideala kandidaten har bred administrativ erfarenhet av ärendehandläggning och handels-/exportteknik samt rådgivande arbete och kundkontakt kopplat till dessa områden. Arbetet kräver hög grad av självständighet samt god samarbetsförmåga och kommunikation gentemot kund. Då vi arbetar med att digitalisera våra flöden förutsätts en god systemvana och grundläggande ekonomikunskaper. Juridiska kunskaper är inget krav.

Vidare är erfarenhet från arbete med remburshantering/-handläggning på bank eller företag meriterande, liksom erfarenhet av försäljning och/eller marknadsföring. Engelska och svenska obehindrat i tal och skrift behövs och ytterligare språk är meriterande. Dokumenterad förmåga att söka, analysera och presentera information är en fördel.

En mycket viktig del i vår samlade bedömning blir också dina personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Vi söker dig som är självgående, noggrann och strukturerad. Du trivs i administrativa roller och är en trygg och förtroendegivande person. Du ska hantera flera olika arbetssysslor och ha förmåga att tydligt och effektivt strukturera ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär en del externa kontakter bör du tycka om kundkontakt och ha ett säljande sätt.

Svenska obehindrat i tal och skrift behövs och goda kunskaper i engelska tal. God systemvana och goda kunskaper i Officepaketet. Vi arbetar mycket i Excel.

Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten en tillsvidareanställning hos Västsvenska handelskammaren. Sysselsättningen är 100%. Företaget sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg på Parkgatan 49. Företaget har kollektivavtal och bra förmåner.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och jobbet där. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via e-post eller brev.

I din ansökan vill vi ha ditt CV och ett personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst. Detta bif som ett dokument då man inte kan bifoga två separata dokument.

Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum den 14 juli 2017. För mer information kontakta rekryterare Fia Fagerlund på

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

Varmt välkommen med din ansökan!



Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster på www.manpower.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-24
Ange följande referens när du ansöker: 25109
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fia Fagerlund ffa@manpower.se 031- 61 72 93

Företag
Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering

Adress
Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering
41138
41138 1480

Kontorsadress
Parkgatan 49 i Göteborg

Jobbnummer
3575289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västsvenska Handelskammaren via Manpower rekrytering: