Vårvikarie till Kontaktcenter Stockholm

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.




Publiceringsdatum
2018-03-23

Beskrivning
Kontaktcenter Stockholm hjälper stadens medborgare genom att svara på frågor via telefon och mejl.

Vi är ca 75 personer som sitter i fräscha lokaler i Globenområdet och svarar på alla möjliga och omöjliga frågor. Den enhet som nu söker servicehandläggare hanterar frågor om trafik och parkering, hälsoskydd, livsmedelskontroll, företagsfrågor, serveringstillstånd m.m.

Inför vår och sommar behöver vi ladda upp med lite extra resurser och söker 2 personer som ska stärka vårt team. Det är mycket viktigt att du finns tillgänglig heltid från v16 för utbildning och heltid fram till 7 juni och därefter 5-8 veckor i sommar.

Om du bara söker sommarjobb är du inte aktuell för den här rekryteringen.

För rätt person finns stora möjligheter att fortsätta till hösten.

Ange i din ansökan när du kan börja hos oss.

Dina arbetsuppgifter
- Besvara, registrera och lösa inkommande ärenden via telefon, webb, email och post
- Hantera och handlägga ärenden från medborgare och företagare i Stockholm
- Säkerställa och ge aktuell information och vägledning

Kvalifikationer
- Du måste ha gått ut gymnasiet med godkända betyg
- Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
- Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- Du ska ha en trevlig telefonröst och ska ha erfarenhet från att arbeta i en kundtjänst med att besvara inkommande samtal och mejl

På Kontaktcenter jobbar vi med väldigt varierande ärenden. Utbildningar som kan vara meriterande är t.ex. utbildningar inom miljö, servering, livsmedel, juridik, offentlig förvaltning eller liknande.

Arbetslivserfarenhet från parkering, företagande, servering, livsmedel, handläggning är meriterande.

Körkort är meriterande eftersom många av våra frågor handlar om trafik och parkering.

Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:
• Du är lösningsorienterad och positiv
• Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
• Du är flexibel och stresstålig
• Du tar egna initiativ och vill utveckling
• Du är stabil, strukturerad och tydlig
• Du klarar av att följa schema och kommer i tid

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
Varierar beroende på behov, heltid 16/4-7/6 och sedan 5-12 veckor mellan 8/6-31/8. Tillträde: Enligt överenskommelse, ange tillgänglighet i ansökan Sommarjobb

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1849
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Havdrup marie.havdrup@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4042106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska: