Världens trevligaste supporttekniker
Infocube AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infocube AB i Göteborg,
Jönköping,
Karlstad,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Är problemlösning, utveckling och ständig förbättring din drivkraft? Vill du vara en viktig och pålitlig partner för våra medarbetare och arbeta med att hjälpa dem så att de kan hjälpa våra kunder?
Infocube söker nu en serviceminded supporttekniker som vill vara en del av Infocubes härliga organisation i Göteborg. Vi jobbar med ny teknik, moderna lösningar och alltid de senaste versionerna i en dynamisk miljö.
Publiceringsdatum2010-12-21Dina arbetsuppgifterI din roll på Infocube arbetar du med underhåll och support av exempelvis:
• klienter och kringutrustning
• servrar och SAN
• nätverk, switchar och brandväggsutrustning
• printrar
• mobiltelefoner och växelsystem
Du arbetar även med installation och konfigurering av ny utrustning samt kontinuerlig uppdatering av servrar, klienter och nätverk. Ytterligare arbetsuppgifter i din roll som supporttekniker är kontroll av backuper, kontohantering och administrera behörigheter. Det ligger även i din tjänst att arbeta med dokumentering av instruktioner och rutiner.
I rollen har du daglig kontakt med leverantörer och samordnar inköp av hård- och mjukvara. Internt samarbetar du med IT-ansvarig samt tekniker och utvecklare på bolaget för att förbättra och säkra IT-driften. Tjänsteresor förekommer ett par gånger i månaden till Infocubes andra kontor i Sverige.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser gärna att du har en KY eller annan eftergymnasial utbildning inom IT-området och relevant arbetslivserfarenhet är meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap inom följande:
• Windows server 2003 / 2008
• Active directory
• Hyper-v
• Group Policy
• Exchange server 2007 / 2010
• SharePoint server 2007 / 2010
• SQL server 2005 / 2008
• Windows XP / Vista / 7
• Microsoft Office 2007 / 2010
• Nätverk / Switchar / Brandväggar / VPN
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är initiativrik och kan arbeta självständigt men även i grupp. Med en god social kompetens, hög servicekänsla och ett välstrukturerat arbetssätt kan du bli en stor tillgång för företaget.
I din roll ser vi gärna att du är ansvarstagande och lösningsorienterad med en positiv inställning till att ta dig an nya uppdrag. Viktigast är dock att du har ett brinnande intresse för att få teknik att fungera och att hjälpa andra.
POWERED BY PASSION
Vi på Infocube är ledande på affärssystemet Jeeves. Vi är per idag 78 medarbetare i ett gemensamt bolag lokaliserade i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping och Chicago, USA varifrån vi supportar våra Nordamerikanska kunder som blir allt fler. Våra kunder finns främst inom tillverkningsindustrin samt inom handel och logistik. En stor del av våra kunder har en internationell verksamhet, som vi hjälper att frigöra sin affärspotential genom en effektiv central affärssystemslösning. Seniora konsulter med lång erfarenhet av Jeeves och de branscher vi verkar inom är en viktig del av vår framgång ? vår värdegrund och vårt engagemang är en annan. Just engagemanget och passionen är kanske det som skiljer oss ifrån andra och som driver oss att göra underverk hos våra kunder.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-10
Registrera din ansökan på:
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnna Eriksson, Ekonomichef, 031-775 66 00 (Arbetet),
anna.eriksson@infocube.seFöretagINFOCUBE AB
AdressINFOCUBE AB
FÖRSTA LÅNGGATAN 26
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFÖRSTA LÅNGGATAN 26
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-775 66 00
Faxnummer: 031-775 66 99
E-postadress:
work@infocube.se Jobbnummer 807201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.