Värderingsansvarig till Specialfastigheter

Specialfastigheter Sverige AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialfastigheter Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare - därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Tillfälle för dig som vill axla en viktig roll hos oss där ditt arbete blir en viktig del av bolagets fortsatta resa! Som värderingsansvarig har du chans att utforma bolagets värderingsagenda samt utveckla det långsiktiga värderingsarbetet.

Publiceringsdatum
2023-12-22

Om tjänsten
Specialfastigheter fortsätter att växa och vill förstärka sitt team med en erfaren person som blir ansvarig för bolagets fastighetsvärdering. Fastighetsvärderingen är en central del utav bolagets utveckling, detta skapar förutsättningar för att implementera nya eller utveckla dem nuvarande ramverken för det långsiktiga värderingsarbetet. Det är viktigt att du som person ser ekonomiska sammanhang utifrån affär och affärsrelaterade principer samt analyserar och drar korrekta slutsatser. Du har ett helhetsansvar för den interna värderingen av fastighetsbeståndet samt analys av beståndets värdeutveckling. Med stöd av CFO samt andra ledande befattningshavare, kommer du att definiera ambitioner och målsättningar för värderingsarbetet på kort och medellång sikt. Arbetet som värderingsansvarig på Specialfastigheter innebär interna avdelningsövergripande samarbeten med kontoren runtom i Sverige samt externa kontakter med värderingsföretag, revisorer och liknande.

Du ingår i Controlling teamet om tio kollegor samt rapporterar till Head of Controlling.

Placering är på bolagets huvudkontor i centrala Stockholm eller Linköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för utveckling och implementering av interna processer och rutiner för genomförande av den interna fastighetsvärderingen, självständigt och i team.
• Koordinera och sammanställa information till värderingskonsulter samt granska och bedöma värderingar.
• Utveckla och vidareutveckla värderingsmodell för intern värdering och analys.
• Säkerställa att bolaget uppfyller externa krav och förväntningar.
• Bistå med kompetens och kunskap i utvärdering och uppföljning av investerings- och utvecklings-projekt.
• Analys och rapportering kvartalsvis av värdeförändringar i beståndet till ledningsgrupp, styrelse och i koncernens externa rapportering i enlighet med IFRS.

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom ekonomi eller lantmäteri med inriktning mot fastighetsekonomi.
• Auktoriserad fastighetsvärderare.
• Arbetslivserfarenhet: minst 5 år från en motsvarande roll.
• Avancerade kunskaper i Excel är en förutsättning.
• God kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. Du trivs i en roll där det krävs en god struktur samt tidigare vetskap av hur man bör prioritera i olika situationer. Du är van vid att hantera större datamängder, där du arbetar noggrant och självständigt. Då rollen innefattar många kontaktytor ser vi att du är kommunikativ och pedagogisk som person. Vidare är du initiativrik, prestigelös, sätter stort värde i att skapa högkvalitativa resultat samt uppskattar att arbeta nära ledningen och kollegor.

Din ansökan

Vill du bli en del av Specialfastigheter? Välkommen att söka tjänsten via www.boardtalk.se. Frågor besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter Emelie Blomkvist (070 790 88 36) e-mail, emelie.blomkvist@boardtalk.se eller av Johan Magnusson (072-248 65 31) e-mail johan.magnusson@boardtalk.se. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav - framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specialfastigheter Sverige AB (org.nr 556537-5945), http://www.specialfastigheter.se

Kontakt
Affärsområdeschef, Real Estate – Real Estate
Johan Magnusson
johan.magnusson@boardtalk.se
072-248 65 31

Jobbnummer
8351659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialfastigheter Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialfastigheter Sverige AB: