Värdepappersadministratör till väletablerat finansbolag

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Värdepappersadministratör till väletablerat finansbolag" (publicerad 2018-10-23) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av värdepappersadministration sedan tidigare och är ute efter en roll Back-office på ett spännande finansbolag?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av arbete med värdepappersadministration. Rollen är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR och startar snarast, initialt 6 månader med chans till förlängning hos vår kund. Vår kund sitter i nya härliga lokaler centralt i Stockholm.

Om rollen
I din roll som Värdepappersadministratör arbetar du med det dagliga flödet, avveckling och avstämning av värdepappersaffärer för aktier, alternativa investeringar och utländsk valuta. Du arbetar med cash management vilket innefattar betalningar, avstämningar och likviditetsprognostisering. Arbetsgruppen hanterar även Corporate actions.

Detta är rollen för dig med erfarenhet av liknande uppgifterpå en kapitalförvaltning eller fondbolag!

Bakgrund
Vi söker dig som har examen inom ekonomi från högskola eller universitet.Vi ser att du har flera års erfarenhet av en roll inom back-office på en kapitalförvaltning eller fondbolag. Har du tidigare erfarenhet av portföljsystemet Simcorp Dimension är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt en god förmåga att hantera många arbetsuppgifter som löper parallellt. Vidare uppskattar du att arbeta i team men har förmågan att arbeta självständigt och tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är framåtriktad och tar dig an dina arbetsuppgifter med ett glatt humör. Du ser möjligheter att utveckla processer och arbetsrutiner.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, initialt 6månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 076-647 16 55

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-10-22

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna Söderlind sanna.soderlind@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4416206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: