Värdepappersadministratör till statlig myndighet i Stockholm
Novare Bemanning AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av värdepappersadministration och är intresserad av att arbeta på myndighet? Här erbjuds du en bred roll där du ansvarar för värdepapper, säkerhetshantering, fondadministration och intern och extern rapportering. Just nu söker vi dig som vill bidra med din erfarenhet och kunskap till en spännande myndighet i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en ledig tjänst hos en statlig myndighet där du kommer att arbeta på enheten för värdepappersadministration, tillsammans med sju andra medarbetare. Enheten ansvarar för värdepappersadministration, säkerhetshantering, redovisning i SimCorp Dimension, prisdata, instrumentdata, värdering och prissättning av diskretionära portföljer och fondportföljer, andelsadministration, hantering av affärshändelser samt rapportering till kunder. Myndigheten behöver nu ytterligare en resurs under 2022, för att förstärka enheten.
Vi söker dig som har en god förståelse för de finansiella marknaderna och värdepappershandel och är van att leverera mot fasta deadlines. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, flexibel och stresstålig. Vidare tror vi att du är ansvarsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha erfarenhet av fond- och värdepappersadministration, affärsavveckling och erfarenhet av att bevaka corporate actions. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i systemet SimCorp Dimension.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Avveckla värdepappersaffärer
Corporate actions
Värdera och prissätta portföljer
Fondadministration
Säkerhetshantering
Intern och extern rapportering
Informera och stödja avdelningens redovisningsekonomer
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning inom ekonomi och finans eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom inom bank, finans/försäkringsbolag eller annan kapitalförvaltare.
Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonom inom bank, finans/försäkringsbolag eller annan kapitalförvaltare.
Erfarenhet av fond- och värdepappersadministration
Erfarenhet av att bevaka samt administrera svenska och utländska corporate actions
Erfarenhet av affärsavveckling
Erfarenhet av att arbeta i systemet SimCorp Dimension
Konsulten ska ha goda kunskaper i MS Office, främst Excel.
Konsulten ska kunna kommunicera på svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande krav för tjänsten
Flerårig och gedigen erfarenhet av att självständigt ansvara för hantering av svenska och utländska corporate actions.
Flerårig och gedigen erfarenhet av att arbeta i systemet SimCorp Dimension.
Erfarenhet av finansiell redovisning.
Erfarenhet av värdering och prissättning av portföljer.
Vi söker dig som har förmåga att
Ha god förståelse för de finansiella marknaderna och värdepappershandel
Vara noggrann, kvalitetsmedveten, flexibel och stresstålig
Vara van att leverera mot fasta deadlines
Vara ansvarsmedveten och ha ett strukturerat arbetssätt
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt och sträcker sig fram till och med 2022-12-31.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på
louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Varaktighet, arbetstid
Heltid Start så snart som möjligt till och med december 2022
Publiceringsdatum2021-12-07ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning176".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6157765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.